Gå til innhold

Mine erfaringer med Biit.no


Anbefalte innlegg

Jeg har handlet litt på biit.no nå og sitter med et meget godt inntrykk av siden.

 

Biit.no er en norsk nettside som finner tilbud på filmer, spill, bøker osv fra den engelske nettsiden Amazon.uk.com.

 

Litt av poenget med Biit.no er at siden finner fram tilbud under grensen for og betale toll på en vare.

I Norge er denne grensen satt til 200 NOK

 

Så da må man jo være forsiktig med å kjøpe varer som koster over 200 NOK ellers må du betale 25% til tollen. (Hvis tollvesenet ser pakken og sjekker hva kunden har betalt for den, det er en sjangs for ikke å bli tatt i tollen å)

 

Frakt kommer ved siden av, så man trenger ikke være redd hvis varene dine kommer på 199 NOK og frakt på 35 NOK

 

Jeg har bestilt 4 ganger derifra nå og det tok 9 dager for bestillingen å komme fram til Kongsberg området.

 

Innlegget mitt kan virke som en skryte tråd, å det er det å. Men jeg har noe vi kan diskutere litt.

 

Nemlig det med den tollgrensa. første bestillingen min var på 2 DVDer, 5 min etter på bestilte jeg 2 Pc spill. Begge bestillingen var på ca 170 NOK. Begge kom 9 dager etter de var sendt. Jeg la merke til at når pakkene kom hjem til meg, var de i vær sin papp konvolutt. Altså jeg fikk 2 papp konvolutter med en dvd i vær.

 

Det samme skjedde når den andre bestillingen kom (pc spilla).

Jeg bestille enda engang seinere og da skjedde det samme, 1 DVD i egen konvolutt.

 

Derfor lurer jeg på om jeg kan bestille flere filmer i en bestilling, altså til over 200 NOK og da slippe og betale frakt for 2 forskjellige bestillinger, uten å være redd for g bli tatt i tollen.

 

Håper noen har synspunkter på dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...