Gå til innhold

Ny stasjonær til tegning og spill ca. 10 000...


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg er teknisk tegner og tegner litt på fritiden i programmer som autocad og archicad. Der trengs det litt 3D rendering. Jeg er også glad i spill som Call of duty og aller mest modern warfare 2.

 

Har sett litt på denne pakken hos komplett.no

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=486145

 

Hva mener dere om den? Hadde tenkt å ha 2 av disse Samsung hardiskene (1TB) og sette de i raid0. Er det nødvendig med en SSD disk til systemfilene og OS når jeg har de i raid0 ? hvor mye raskere blir det om de er i raid0 enn å ikke ha noe?

 

Jeg skal ha Windows 7 Professional X64 som primær OS.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en forkjærlighet til Intel, så tror det blir den pakken. Så tror jeg det blir en ssd disk av intel ved siden av. 80 gb 2. generasjon. De andre er visst ikke så stabile over tid har jeg skjønt, eller at ytelsen holdes oppe hele tiden. Også er det genialt at kabinettet fungerer som en dockingstasjon for disker o.l. =)

Lenke til kommentar

Har nettopp bygget en maskin med det kabinettet i den første pakken, veldig fornøyd. Overraskende stillegående til å være så luftig med så mye netting. Kan også med letthet dempes mer. Hvis du legger til en SSD, så har kabinettet 2,5" adapter, så det trenger du ikke å kjøpe.

Lenke til kommentar

hva mener du med at det funger som dockingstajon ?

 

hvis du har tenkt at du kan ta ut harddisken mens pc er på så er det feil.

 

hvis man skal ha god oppdatering på skjerm når man tegner har nå jeg forstått det sik at det er ikke bare harddisken og prosessor eller skjermkort , men også hvor mye minne man har. jo raskere jo bedre.

hvis man har mye minne ledig så slipper systemet å mellomlagre til harddisken så ofte.

hvis jeg har forstått rett så krever det tegne programmet du nevner mye minne ved store tegninger

nå er det ikke være en at du kjøper mer minne av samme typen hvis du trenger det

 

 

avhengig hvordan man setter opp raid så får man bedre ytelse eller bedre sikkerhet.

det skal visstnok vær mulig å få til god kombinasjon av det også for dem som gode på det.

 

en ssd disk er jo egentlig bare en harddisk bestående av minnebrikker

 

nå har jeg selv hverken prøv raid eller SSd harddisker så hvor raske en maskin blir av det vet jeg ikke

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...