Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Oversatte nettside - ingen lønn


trash__

Anbefalte innlegg

For noen måneder siden ble jeg kontaktet av et nederlandsk firma som selger en type varer over internett. De spurte om jeg kunne oversette nettsiden fra engelsk til norsk, for 10€ i timen. Etter mye frem og tilbake endte de opp med å velge en annen oversetter, og jeg regnet med å aldri høre fra dem igjen. Men for noen uker siden ble jeg kontaktet igjen, og de spurte om jeg fortsatt hadde tid til å oversette siden, ettersom de hadde hatt noen problemer med sin tidligere oversetter. Til slutt ble vi enige om at jeg skulle oversette resten av arbeidet, og fortsette der min "kollega" hadde avsluttet. Desverre hadde oversetteren før meg gjort mange feil, og jeg endte opp med å bruke flere timer på å rette hans arbeid.

 

På tirsdag ble jeg ferdig med oversettelse og testing, og jeg sendte derfor inn oversettelsesfilene. Min kontakt i firmaet takket høflig, og spurte hvor mange timer jeg hadde brukt, så vi kunne arrangere betalingen. Nå er det Torsdag, og han har fortsatt ikke svart på tross av en purring.

 

Det er ikke umulig at jeg overreagerer og at han bare er forsinket, men han har alltid svart på e-postene mine meget hurtig, noe som gjør meg meget mistenksom nå. Derfor lurer jeg på: har jeg noen rettigheter i denne saken? Er det noen steder jeg kan henvende meg for å rapportere det om jeg ikke mottar betaling? Jeg signerte naturlig nok ingen kontrakter, og innser derfor at jeg er på ganske tynn is :dontgetit:

Endret av w0bni
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...