Gå til innhold

Hjelp med linux på Lacie Network Space 2


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en Lacie Network Space 2 Ekstern Disk på 1TB. Orginal disken tok kvelden, og jeg har nå kjøpt en ny disk og satt inn. Helt lik disk av samme merke.

 

Problemet mitt er at jeg ikke fikk tatt backup av Linux Kernel som lo på disken, så nå fungerer ikke Boksen i hele tatt. Så nå lurer jeg litt på hvordan jeg kan få inn dette igjen, jeg har ikke snøring på Linux, ikke nok til å gjøre dette uten hjelp.

 

Jeg fant div filer på nas-central.org

 

Virker som det er de riktige filene jeg trenger, men jeg vet ikke hvordan jeg skal partisjonere disken riktig. og hvordan jeg skal installere filene på de riktige partisjonene.

 

http://downloads.lacie.nas-central.org/Users/Mijzelf/Networkspace2/1.0.2/ ( Her er filene jeg trenger )..

 

Som sagt, så får jeg ikke koblet til USB ingen kontakt, så jeg må sette disken inn i min PC og starte opp ubuntu.

 

Hjelp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjenner ikke din NAS, men ifølge ett Google-søk, så er også denne basert på busybox (som mange andre). Selv om din ikke er ment til å ha en utskiftbar disk, så bør den medfølgende programvaren ha valg for å formatere og installere disk, i tilfelle den blir korrupt. Har du prøvd å sette den opp igjen med LaCie Network Assistant, etter å ha resatt den til fabrikkinstillinger?

 

Det er en kar som har en disk som ikke er bootbar i denne tråden. Hvis ovenstående ikke fungerer, kanskje du kan hente noen idéer her?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...