Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Er det noen som får Skandiabanken.no til å fungere i Opera?


Anbefalte innlegg

Blir litt irritert nå. Tidligere har jeg brukt den gamle (oversiktlige) menyen, men nå har de til og med fjernet den muligheten, slik at vi er nødt å bruke den dårlige "nye" menyen - som faktisk ser helt elendig ut i IE.

 

Jeg har prøvd identify as Opera/MSIE i både v 6.xx og 7.xx

 

Er det bare meg og mine PC-er som bugger?

 

btw, er det ikke egentlig et must for en ren nettbank å ha websider som er kompatible med alle nettlesere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Blir litt irritert nå. Tidligere har jeg brukt den gamle (oversiktlige) menyen, men nå har de til og med fjernet den muligheten, slik at vi er nødt å bruke den dårlige "nye" menyen - som faktisk ser helt elendig ut i IE.

 

Kan visst bruke en tekstbasert versjon (gå på Oversikt i menyen på førstesiden).

 

Er det bare meg og mine PC-er som bugger?

 

Virker iallfall strålende her med Opera 7.x.

Lenke til kommentar

Er det bare meg og mine PC-er som bugger?

 

Virker iallfall strålende her med Opera 7.x.

 

:o

 

Har du identify som opera eller IE? Er det noen andre instillinger du har gjort noe med?

 

Edit: Huh...

 

Når jeg logger inn med identify as MSIE, er det kun menyen oppe som vises, og den går ikke an å klikke på. Men når jeg trykker på refresh, laster den siden skikkelig, og menyen fungerer (litt feil designmessig...). Hva skal det bety?

Lenke til kommentar
Har du identify som opera eller IE?

 

MSIE 6.0

 

Satt til Opera virker ikke menyene, som Solaris sa.

 

Er det noen andre instillinger du har gjort noe med?

 

Hm... Nei, tror ikke det.

 

Når jeg logger inn med identify as MSIE, er det kun menyen oppe som vises, og den går ikke an å klikke på.

 

Er jo omvendt av hva Solaris og jeg opplever. Sett Identify til MSIE 6.0, restart Opera og se om det virker da?

 

Men når jeg trykker på refresh, laster den siden skikkelig, og menyen fungerer (litt feil designmessig...). Hva skal det bety?

 

Jeg må også refresh'e for å ta i bruk endret Identify.

Lenke til kommentar

Men når jeg trykker på refresh, laster den siden skikkelig, og menyen fungerer (litt feil designmessig...). Hva skal det bety?

 

Jeg må også refresh'e for å ta i bruk endret Identify.

 

Nei, når jeg har den på MSIE 6, og logger inn, er siden blank, kun en ufungerende meny øverst. Men hvis jeg trykker refresh, uten å endre på identify, laster den siden skikkelig...

Lenke til kommentar
Nei' date=' når jeg har den på MSIE 6, og logger inn, er siden blank, kun en ufungerende meny øverst. Men hvis jeg trykker refresh, uten å endre på identify, laster den siden skikkelig...[/quote']

 

Hm, merkelig...

 

Hvilken versjon bruker du?

 

Jeg bruker 7.11.

 

Prøvd å slette cache'ene?

 

Har ikke gjort noe lurt med innstillingene, du da?

Lenke til kommentar

 

Hm, merkelig...

 

Hvilken versjon bruker du?

 

Jeg bruker 7.11.

 

Prøvd å slette cache'ene?

 

Har ikke gjort noe lurt med innstillingene, du da?

 

Nei. Jeg gikk fra den bærbare PC-en til den stasjonære PC-en nå. Akkurat det samme her. Når jeg har logget inn er det bare en blank side, og jeg må trykke refresh for at den skal vises skikkelig.

 

Men det funker det...

 

Men jeg synes fremdeles det er dårlig av skandiabanken å ikke heller lage et enkelt menysystem hvor du slipper å knote for å få det til å fungere i de forskjellige nettleserene.

Lenke til kommentar
Blir litt irritert nå. Tidligere har jeg brukt den gamle (oversiktlige) menyen, men nå har de til og med fjernet den muligheten, slik at vi er nødt å bruke den dårlige "nye" menyen - som faktisk ser helt elendig ut i IE.

 

Jeg har prøvd identify as Opera/MSIE i både v 6.xx og 7.xx

 

Er det bare meg og mine PC-er som bugger?

 

 

Det er nok bare deg.

Lenke til kommentar

btw, er det ikke egentlig et must for en ren nettbank å ha websider som er kompatible med alle nettlesere?

 

Skulle likt å se en nettbanken med strengt kostnadsfokus lage en nettbank som til enhver tid er kompatibel med alle nettlesere, alle versjoner på alle plattformer uansett versjoner av nettleseren... Det erikke billig det.... Ting er ikke så eneklt, ting må testes, både når det kommer nye nettlesre, eller når det lanseres nye tjenester fra bankens side. Før noen svarer, så la meg påpeke at nettsider er ikke alt, det ligger tross alt et sikkerhetssystem i bakgrunnen som også skal kunne støttes av alle disse nettleserne, er ikke alle kombinasjoner som støtter alle dagens nettbanker sine sikkerhetsløsninger!

 

Er ikke så enkelt gutten min, ikke mange banker som lager en løsning som tilfredstiller alle enkelt individene rundt om i verden, det er en dyr bank i så tilfelle!

 

BTW... er unlock.no oppe og går igjen? Trodde storebror stengte deg ned...

Lenke til kommentar

Joda, det er så enkelt! ;)

Problemet var bare at de absolutt skulle bruke den pene litt fancye menyen istedenfor de enkle bilde-knappene som var før...

Det enkle er ofte det beste, i hvertfall når du vet at det enkle fungerer i alle nettlesere...

 

Og la meg presisere litt: Problemet har hele tiden vært etter innlogging. På forsiden har det funket greit, så det er kun andre skandiabank kunder som vil ha samme "problemet".

 

BTW, ja unlock.no er oppe, men litt nedgradert akkurat nå. I løpet av noen få dager tilbake for fullt (sannsynligvis).

Lenke til kommentar
Skulle likt å se en nettbanken med strengt kostnadsfokus lage en nettbank som til enhver tid er kompatibel med alle nettlesere, alle versjoner på alle plattformer uansett versjoner av nettleseren... Det erikke billig det.... Ting er ikke så eneklt, ting må testes, både når det kommer nye nettlesre, eller når det lanseres nye tjenester fra bankens side. Før noen svarer, så la meg påpeke at nettsider er ikke alt, det ligger tross alt et sikkerhetssystem i bakgrunnen som også skal kunne støttes av alle disse nettleserne, er ikke alle kombinasjoner som støtter alle dagens nettbanker sine sikkerhetsløsninger!

Pøh!

 

Hadde de fulgt visse standarder når de hadde kodet siden, hadde det fungert som en drøm. Scandiabanken har vært ganske flinke faktisk, de har tilogmed skrevet på siden at de støtter browsere som Opera og Mozilla. Og det er flott.

 

Men de skulle tatt seg litt tid til å fikse disse bøggene, slik at menyene i det minste virker i andre browsere enn IE. Det som er rart, er at det fungerer noen ganger (i Opera), mens andre ganger har jeg store problemer. Jeg skjønner godt at de bruker javascript linker/knapper på en såpass stor side (enklere å oppdatere/legge til knapper), men det må være noe galt med koden.

 

Alle browsere støtter https protokollen, og de fleste klarer også sertifikat. Så det du snakker om sikkerhet er vel ikke helt reelt. Dessuten, når de har skrevet på nettsiden at de støtter Opera, ja da får de jammenmeg se til at de faktisk gjør det.

 

Men, skryt til Scandiabanken fordi at de tenker på andre browsere og OS enn IE og Windows.

Lenke til kommentar

Alle browsere støtter https protokollen, og de fleste klarer også sertifikat. Så det du snakker om sikkerhet er vel ikke helt reelt...

 

Hvornda forklarer du da at Internet Explorer for Mac ikke takler DES og SkandiaBankens sertifikater? Ikke si det SKandiaBanken som er skyld i det, har selv vært i kontakt med Microsoft med dette, og de sier at det rett og slett ikke lar seg gjøre... Ganske rart med tanke på at Explorer er (for øyeblikket) en av de mest brukte nettleseren for Mac (om ikke den mest brukte).... Som sagt, det erikke så enkelt som du vil ha det til!

Lenke til kommentar

Jeg sa de fleste. Vedder på at det funker i Opera eller Mozilla. "At det ikke lar seg gjøre" er vel bare en fin måte å si det på, istedenfor "vi gidder ikke". Microsoft skulle vel også slutte å gi ut nye utgaver til Mac (etter som jeg hørte), så da er det vel på tide å skifte nettleser?

 

Er jo noen nettjenester som krever sertifikat, så da er det jo bare å belage seg på å bruke en annen nettleser på Mac.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...