Gå til innhold

Nokia 5800, musikkspiller, spotify og equalizer


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har i lang tid brukt min 5800 som mp3-spiller og har ingenting og klage på i forbindelse med det. Etter å ha satt equalizeren til "Bassforsterking" får jeg god lyd.

 

Nå har jeg kjøpt spotify premium og lagt inn spotify på mobilen. Det funker i og for seg bra, men problemet er at lyden blir fryktelig tam i forhold til i standard-avspilleren til Nokia. Har satt spotify til "high quality", men bassen er nærmest fraværende i forhold til standard-avspilleren.

 

Er dette noe jeg må leve med til Spotify evt kommer med innebygd equalizer eller finnes det en måte å tilpasse all lyd som kommer ut av mobilen, ikke bare fra mp3spilleren? For ordens skyld, det er like dårlig lyd på lokale mp3filer avspilt gjennom spotify selvom de høres bra ut avspilt gjennom mp3spilleren.

 

Er det samme problem på iPhone, eller har man en equalizer der som justerer all lyd?

 

Morten

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Har i lang tid brukt min 5800 som mp3-spiller og har ingenting og klage på i forbindelse med det. Etter å ha satt equalizeren til "Bassforsterking" får jeg god lyd.

 

Nå har jeg kjøpt spotify premium og lagt inn spotify på mobilen. Det funker i og for seg bra, men problemet er at lyden blir fryktelig tam i forhold til i standard-avspilleren til Nokia. Har satt spotify til "high quality", men bassen er nærmest fraværende i forhold til standard-avspilleren.

 

Er dette noe jeg må leve med til Spotify evt kommer med innebygd equalizer eller finnes det en måte å tilpasse all lyd som kommer ut av mobilen, ikke bare fra mp3spilleren? For ordens skyld, det er like dårlig lyd på lokale mp3filer avspilt gjennom spotify selvom de høres bra ut avspilt gjennom mp3spilleren.

 

Er det samme problem på iPhone, eller har man en equalizer der som justerer all lyd?

 

Morten

 

 

Equaliseren er kun tilgjengelig når du bruker musikkspilleren. Dersom man f,eks bruker radio eller Spotify viker den ikke inn.

 

Jeg liker også mye bass, og dette savnes i Spotify. Det eneste man kan gjøre er valg av hodetelefoner/øreplugger.

 

Jeg har selv brukt Spotify på 5800 og androidtelefonene SE X10 Mini Pro og HTC Desire. På 5800 har jeg vært plaget med at Spotify slås av i tide og utide. Himla irriterende! Dette har ikke skjedd på de to andre telefonene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...