Gå til innhold

Canon Powershot A70


Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt et Canon Powershot A70 etter mye spekulasjon og lesing av tester. Har noen erfaring med batterikapasiteten? Har nå brukt opp 2 sett på 2 dager, og da synes jeg ikke at jeg har brukt det veldig mye. Er det noen som kan anbefale lader til dette kameraet?

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merket er Hähnel(.ie) og batteriene varer ganske lenge - sikkert over 200 med LCD på hvis du bruker kortleser til overføringen av bildene og slår av skjermen når den ikke trenger å være på.

 

Batteriene (alkaliske) som fulgte med rakk akkurat til at jeg fikk ladet opp batteriene over natten (11 timer for 2000mAh) - og NiMH'ene er veldig mye seigere enn alkaliske, som kun er en allestedsnærværende reserveløsning.

 

Skulle du kjøpe to sett (feks 2000 (som er med laderen) og et ekstra sett med 2100 mAh) så kan du skille de fra hverandre lett, eller 2x2000 - tror de i 4-pakken er av annen farge enn de som følger med laderen. Mine 4 i det 2. settet hadde ihvertfall annen farge: et sett har en svart ring og et grønt!

Lenke til kommentar
Ja, det er kommet i hus for noen dager siden nå og har knipset helt vilt.

Synes jeg har gjort et kjempe bra kjøp av dette kamera.

 

NB! Se på ladertiden når du kjøper lader da det er for skjellig ladertid (pris forskjel også)

:wink:

 

Ja, nå har jeg vært og kjøpt GP Powerbank.Fant et sett på en fotobutikk som jeg fikk for 750 kr.Hadde kostet 940.Det lå i ei veske (travelkit) og inneholdt 1 timeslader og 8stk.1800mah NiMH 1,2v og en 12v biladapter.Mener kanskje det var billig for på Elkjøp kostet 1timesladere 789,- (inkl.4batt.) og for ekstrasett med 4 batterier var det 219,- Hva mener du? Jeg må vel lade opp de før bruk, eller er de oppladet? :)

Lenke til kommentar
Hei igjen!

Du har fått en bra pris på dette settet, Telehuset tar i overkant av kr. 920,-.

Batteriene skal settes på lading får du tar dem i bruk.

 

Hei tilbake!

Utrolig flott å ha noen å diskutere med å få hjelp av. Dette er mitt første digitalkamera, så jeg er helt blank.Jeg tar veldig mye bilder,90%utebilder.Er utrolig spent på alt,bildekvalitet,pc-problemer (wind.98) Har ikke fått prøvd det på pc-en enda.Har du prøvd ut bilder i macro?Jeg har tatt endel av blomster,det ser jo veldig bra ut i skjermen, men det trenger vel ikke å bli så bra på papirbilde eller? I helga skal jeg forografere til gangs, har vel batterier en stund nå.Ca.hvor lenge har du av et sett?Du må nok regne med mere "mas" av meg. God natta! :yes:

Lenke til kommentar

Meg igjen!

Jeg har vært borte i helgen så jeg kunne ikke svare på innlegget ditt.

Så du hadde et innlegg om batteriene også, der du hadde problemer med lader eller batteri. Hvis dette vedvarer eller at du ikke får til å lade batteriene så går du tilbake å klager. Jeg bruker 2100mA batterier og har ikke hatt problemer med dem, fotograferer en plass mellom 100 og 200 bilder med dem. Det høres kanskje lite ut men LCD står stort sett på hele tiden. Så over til det du spurte om, hvis du bruker XP så er det bare å koble kamera til og slå det på, det blir automatisk gjenkjent, og det er bare å laste bildene over. Har prøvd det på makro noen få ganger og det ser ut til å fungere fint. Har kun skrevet ut et par bilder i 10x15 cm til min bror med det resultat at det ble kjøpt inn et tilsvarende app. der i huset.

 

Håper du får en god opplevelse av app. og at du ikke plages med det.

Jeg drar i morgen til Piteå i Sverige på fotballturnering og da blir app. med.

Jeg er på nette igjen fra 02.06.2003

Lenke til kommentar
Hvor har dere fått tak i A70'ene deres og hva betalte dere?

 

Jeg bestilte fra Telebutikken i mai og det ser ikke ut til at de klarer å levere før langt uti juli. Ingen andre webshopper har det på lager heller...

 

Hei!

Jeg fikk tak i mitt på MPX til en pris av 3.333,- Jeg holdt på i 3 uker hver dag og var inne på alle de nettbutikkene som sto under prisguiden for dette kameraet. Det kom jo hele tiden nye datoer for når de skulle få inn kameraet på lager, så dette er nok et meget etterspurt kamera. Så 13.mai hadde de 5 stk. på MPX, og jeg ringte med en gang for å sikre meg et, og de hadde da fått inn 11stk. og hadde 5 igjen, så mitt råd, sjekk hver dag. Kjedelig å bestille i mai og vente så lenge, jeg tenkte også å bestille på Telebutikken, de var jo billigst, men jeg synes det ble usikkert å gå og vente. Lykke til! Jeg er veldig godt fornøyd med mitt hittil, selv om jeg ikke har hatt tid til å prøve det så veldig mye. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...