Gå til innhold

SYmbolsk vederlag - kommer (forbruker)kjøpsloven til anvendelse?


Anbefalte innlegg

Her må jeg nok bare tygge i meg forrige post. Jeg finner faktisk ikke igjen avgjørelsen jeg var skråsikker på at jeg hadde liggende :blush:

 

Jeg håper det betyr at du har rett krikkert, og at jeg bare har rotet sammen ulike saker slik at jeg husker feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lurer litt på om det Telenor egentlig gir deg ikke er en gave, for jeg ville tro at en gave skal være gratis, men heller et tilbud på den telefon til 1 krone. Ved å benytte deg av tilbudet til å kjøpe telefonen til kr. 1 vil jeg tro kjøpsloven gjelder siden det er en næringsaktør som selger til en privatperson. Siden du spør slik du gjør regner jeg med at du ikke har fått tilbudet i kraft av å være en bedriftskunde. For (kjøps)avtaler mellom næringsdrivende vil jo (forbruker)kjøpsloven ikke gjelde. I tillegg bør angrefristloven gjelde siden dette er et salg som skjer utenfor Telenors butikker.

 

Dersom det ligger et skjult abonnement som følger med så plikter Telenor å opplyse totalpris for dette. En slik totalpris er noe vi alle ser nå hvor mobilforhandlere selger telefonen billig, og i tillegg opplyser med litt mindre skrift totalpris for ett år som er minste bindingstid for telefon med abonnement. Jeg tror det er markedsføringsloven eller en forskrift til denne som har disse bestemmelsene. Andre her kan sikkert mer om dette enn meg.

 

Dersom du kjøper telefonen til kr. 1 og Telenor etterpå dytter på et dyrt abonnementet, ville jeg tro det var i strid med markedsføringsloven. Uansett burde både kjøpsloven og angrefristloven gjelde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...