Gå til innhold

TV-kort til digitalisering av VHS


tåa

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Du snakker med trådstarteren.

 

For å utdype litt: Å bruke LMGTFY er et uttrykk for at den som stiller spørsmålet kunne ha funnet den etterspurte informasjonen uten problemer dersom han hadde giddet å gjøre et enkelt søk ("Was that so hard?"). Det er altså en åpen fornærmelse. Dersom du oppriktig ønsket å hjelpe, så burde du bare ha søkt på Google på vanlig måte og brukt lenken derfra.

 

I tillegg misforstår du spørsmålet mitt. Jeg lurer ikke på hvordan man konverterer VHS til DVD. Jeg spør etter tips til gode TV-kort som jeg kan bruke til denne oppgaven.

Lenke til kommentar

hehe, humor.

 

uansett, jeg har brukt denne: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5707

 

eneste problemet er at programmet gjør filene ca. 45gb store for en 1,5 timers vhs. men du bruker bare ett program for og konvertere og til xvid, og så over til dvd.

 

er vel også programmer som kan pynte litt på farger, mens jeg kjørte de rett igjennom. fungerte ganske greit egentlig.

Endret av Wasters
Lenke til kommentar

Wasters: Hm. Ser ganske grei ut, den der, men 45 GB for halvannen time er jo forferdelig mye. Hadde tenkt å lagre en del på en ekstern harddisk også. Hvor mange timer får du forresten inn på en DVD med denne her?

 

Demonican: Helt i orden. :)

Lenke til kommentar

Etter at de har blitt omgjort til XviD (er ingen kvalitetstap), så er filene på 1.21gb på 3 timer, og 839mb på 2 timer. Og i nero så velger du bare lag din egen dvd, så omgjør den disse filene til dvd video.

 

med andre ord 5 timers vhs på dvd. (352 X 288)

 

45gb er mye ja, men av en eller annen grunn så er det slik det blir, bare til og ta en om gangen, og så gjør du de om til xvid etter hvert.

 

husk; audio inn på den som jeg linket til, ikke er av noe kvalitet (skurrer og diverse), så jeg anbefaler at du bruker lyd inn på pc'en i plassen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...