Gå til innhold

Ny "Gaming" mus - Anbefalinger?


Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mionix Noas 5000 kan trygt anbefales. Koster 620-650kr. Sitter som støpt i hånda. Har hatt Logitech G9 og Roccat Kone, men jeg liker Mionix'en best ;).

 

Ace of Sweden Edge 3200 kan også være et alternativ for ditt budsjett, HW.no mener fortsatt at Mionix'en er verdt det den koster.

 

Jeg har hørt mye godt om Mionix Naos 5000, og har sterkt vurdert å bestille den.

 

Men siden du har Mionix Naos 5000, tror du du kan si litt om den her?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei hei

 

Noen som kan anbefale en god mus?

Jeg ser vel strengtatt etter en gaming mus, men jeg ønsker ikke mange ekstra knapper. Jeg bruker bare venstre- og høyre museknapp og rullehjulet. Om den har sånne fram og tilbake knapper gjør ingenting, fordi det ser jeg mange har i dag.

 

Jeg var nettopp i samme situasjon som deg, bortsett fra at jeg var villig til å betale over 1000 kr for musen.

 

Jeg snuste først på trådløse mus som f.eks. Microsoft Sidewinder X8 og Razer Mamba, men etter å ha lest en rekke tester og kikket på YouTube-klipp, så fant jeg ut at disse ikke var noe spesielt bra kjøp for meg.

 

I mange tester var det derimot en mus som pekte ut og som stadig hevdet seg i toppsjiktet: Logitech G500. Denne musen kan fås kjøpt til under 400 kr, så den lave prisen var en kjekk bonus. G500 så ut til å dekke alle mine behov, samtidig som at den ikke hadde noen betydelige svakheter. Jeg bruker håndflate-grepet og jeg har positive erfaringer (ergonomisk sett) med en liknende mus på jobben (dette er imidlertid ikke noen spillmus).

 

Jeg har hatt 4-5 spillmus opp igjennom årene, men alle har blitt solgt etter kort tid på grunn av en eller flere betydelige svakheter. Et eksempel er en av Logitechs tidligere spillmus (kan det ha vært G5?) som var ganske god, bortsett fra at mellomknappen var altfor hard å trykke ned. For meg var dette en dealbreaker.

 

På grunn av dette har jeg alltid sverget til Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0, som mange gamere fremdeles velger å bruke. Men G500 har nå erstattet IME 3.0 som min primære spillmus. Den gir meg komforten og taktiliteten til IME, i tillegg til høyere sensitivitet. Knappeplasseringen passer bra til min hånd (som er passe stor) og jeg liker de ruglete kantene som forhindrer at svette og annet skitt fester seg til flatene.

 

Siden du ikke nevner noe om hvorvidt du må ha en trådløs mus eller hvilket musegrep du har, så er det vanskelig å komme med noen konkrete forslag. Men jeg synes Logitech G500 er verdt en titt.

 

Har vurdert Steelseries Ikari - noen meninger om den?

 

Den har vel stort sett fått positive omtaler, men vær oppmerksom på at enkelte folk med klogrep ikke synes den passer så veldig bra.

 

Trenger også en musematte til musen

 

Jeg har hatt matter fra Qpad og Steelseries, men matten jeg bruker nå heter Razer Destructor. Dette er nok den beste matten jeg har brukt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...