Gå til innhold

Justere opp viftehastighet på bærbar pc?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Hvordan kan jeg stille opp viftehastighet på min bærbare pc, på ganske enkel måte, trenger mer kjøling siden den går seg så fort varm under spilling.

Er helt ny på dette, har prøvd speedfan men skjønner ikke hvordan jeg skal kunne bruke det.

 

Er en acer aspire 5738g, skjermkortet ble ødelagt en gang på min forrige pc pga varme så vil helst ikke at det skjer igjen :).

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finner ingen videoer, linker på google eller noe til hvordan gjøre det på akkurat denne pc-en, men har prøvd litt, skrudde ut alle skruene, siden det ikke er noe deksel til bare viften.

Men fikk ikke løsnet dekselet fra pc-en, stod fast som faen og ville ikke bryte alt for hardt.

Fikk den jo i mars i år så den er jo ganske ny. Er bare å komme med linker eller noe om dere vet om noe til denne pc`n ;)

 

Edit: Ser jo temperaturen til cpu'n og sånt i speedfan, og er det noen som vet hvilken temperatur den må oppnå før at den slår seg av??

Endret av Pc96
Lenke til kommentar

Ikke bruk speedfan, det er laget for stasjonære pcer, og viser ikke alltid korrekte temperaturer på laptoper. Hardware Monitor er grei å bruke.

 

Vanskelig å si ved hvilke temperaturer den må nå for å slå seg av siden du ikke nevner hvilken CPU/GPU den har, men 105c er vel ganske normalt, generelt sett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...