Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Inntak til vg1/vgs


Anbefalte innlegg

Håper dette er riktig kategori for denne tråden her! : )

 

Jo, jeg lurer på deres erfaringer ved vg1/vgs inntak! Jeg har søkt Elvebakken vgs med et snitt på 4,94, og har dessverre ikke kommet inn på 1.inntaket. Noen som vet noe om hvor mange som avslo plass på Elvebakken i fjor? Hvilket nr har dere/noen dere kjenner hatt på ventelista og allikevel kommet inn? : ) Noe dere generelt vil gi meg av tips ang vgs? : )

 

<3Takker for svar! Mange som lurer på dette!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi antar at du søker studiespesialisering siden du har et såpass høyt snitt. Nedre poenggrense (altså den siste eleven som ble tilbudt plass) på Elvebakken etter første inntak var 50,00. Med andre ord, rundt 5 i snitt.

 

Siden du har et karaktersnitt svært nær poenggrensen, ville jeg ikke sett bort i fra at du kommer inn etter andre inntak (som regel faller poenggrensen med 1-2 poeng). Likevel er det ingen garanti for at alle foran deg i ventelista takker nei, bare så det er sagt.

 

Uansett, lykke til.

Lenke til kommentar

Kent: Ja, i fjor var det også ca. 400 i Oslo og ca. 200 utenfor Oslo. Da var snittet 4,812, altså 48,12 poeng, på 1. inntaket. På 2. inntaket ble snittet 4,733, 47,33 poeng altså. Takk! :)

 

OneWingedAngel: Søker studiespesialisering uten formgiving, ja. ;D Rundt 5 i snitt på en skole er høøøyt! Takk! :)

 

Nypis: Jeg er nr 35 :)

Endret av Lara Pri
Lenke til kommentar

Jeg fikk melding fra Vigo i dag om at resultatet var klart, men inne på Vigo finner jeg ingenting som helst. Ingenting jeg kan takke ja eller nei til - jeg kan heller ikke se selve søknaden min. Noen som vet?

 

Trykk på "neste" knappen. ;-) Den finner du nederst til høyre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...