Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows loader ikke. Korrupt harddisk?


Anbefalte innlegg

Maskinen min vil ikke starte. Den fungerte greit i går, men i dag tidlig ville den ikke samarbeide. BIOS loader, men jeg kommer ikke særlig mye lenger. Jeg mistenker at problemet ligger hos harddisken, men jeg bootet opp med windows-CDen, og der ser alt greit ut. Jeg ser partisjonene, og kunne blant annet utføre en systemgjennoppretting uten problemer. Det virker jo som om at harddisken er problemet, men jeg ble usikker når jeg allikavel fikk kontakt med den da jeg bootet opp med windows-CDen. Noen som har opplevd noe lignende? Hva kan problemet være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke forandret boot-rekkefølgen tilbake, men den henger seg uansett hvis jeg ikke trykker når "press a key to boot from CD"- meldingen kommer. Har ikke resettet bios, og kan prøve det når jeg kommer hjem, men det virker ikke som om at det er problemet. BIOS loader som sagt, og jeg kommer videre når jeg booter med windows-CDen.

 

Skal formatere C-partisjonen og innstallere windows på nytt når jeg kommer hjem, men håper jeg slipper. Har både vært for dum og lat til å ta backup regelmessig.

Endret av Syntaxterror
Lenke til kommentar

var akkurat igjennom et lignende problem..

men til meg så viste det seg at det var hovedkortet som var synderen.

det fant jeg ut etter noen formateringer, bytte av harddisk og en hel del med andre feilsøkinger.

 

nå er pcn oppe og går med et gammelt mobo mens man venter på et nytt i posten!

 

HAPPY FEILSØKING OG GOD HELG.

 

ps: backup is a must!!!

Endret av killabie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...