Gå til innhold

Trident XP4m32 vs. Radeon 9000


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den forrige Toshibaen min hadde Trident XP grafikk kontroller (Muligens XP4). Den taklet Alice In wonderland uten å mukke. Men det var også alt. Unreal Tournament, Serious Sam .. æhhh ikke like bra nei. Og regn ikke med at en bedre cpu i en nyere maskin vil hjelpe på dette. Og om jeg ikke husker helt feil, så har Trident annonsert at de vil ut av grafikk markedet.

 

De fleste grafikk-chip makere reklamerer med "oooh så flott 3d-ytelse", men hittil har jeg ikke blitt imponert av andre en ATI og Nvidia.

 

Og om du venter litt så kommer det masse spennende til høsten. Radeon 9200, Nvidia FX ++.

Lenke til kommentar

Jeg mener å ha lest en test der kortet fra tecra-maskinen scorer rundt 7000 2001se 3dmarks - noe som jo er helt på høyde med Radeon 9000.. Syntes det hørtes litt merkelig ut, burde vel vært bedre kjent om ytelsen skulle være så bra.. Sjekk på www.cnet.com , tror det var en av testene der!

Lenke til kommentar

Leste akkurat på mpx.no

 

Tecra S1-serien har Radeon 9000

Tecra M1-serien har Trident XP4 32m

 

Ville satset på S1. Et annet moment er at den har 32Mb minne på grafikk-kortet. Kanskje litt lite for framtidige spill, Zepto kommer med 64Mb.

 

Klippet direkte fra CNet.com test av Tecra M1:

Based on a 14.1-inch SXGA+ screen, and a Trident Cyber-XP4 graphics accelerator with 32MB of dedicated memory, the Tecra M1 lags behind more advanced Pentium M video systems. The Dell Inspiron 600m and the Acer TravelMate 803LCi, for example, both include the ATI Mobility Radeon 9000 chip and twice as much video memory, making them much more suitable for graphics-intensive tasks or games.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...