Gå til innhold

Gamer PC. Intel i5, Asus HD 5850, 4GB OCZ PC3-12800, Asus P7P55D HK


Anbefalte innlegg

Dimmedatoen nærmer seg med stormskritt, og for å feire anledningen har jeg bestemt meg for å vise litt kjærlighet til den 18 måned gamle Intel E8400 boksen min. Nytt HK, GPU, CPU, RAM og en SSD HD til OS og spill, samt en TB mer lagringsplass står på programmet. Så langt har jeg kommet fram til dette. Satser på å kjøpe fra NetShop da de ligger i skjæringsfeltet for både "er velrenommerte" og "har alle delene".

 

Pris er egentlig ikke så viktig, men jeg vil satse på mye bang for the bucks. Sitter for tiden på et Antec Three Hundred kabinett som jeg regner med å fortsette å bruke, samt en 600w OCZ StealthXStream PSU som jeg også håper på å kunne fortsette å bruke. Har også en 640GB WD HDD som skal transplanteres til den nye maskinen.

 

Hva tenker godtfolket? Er det noe jeg absolutt burde holde meg unna, eller er handlelisten OK så langt? Burde jeg satse på en 750W PSU med tanke på stabilitet? Burde jeg heller satse på AMD CPU, eller faller det mest på smak og behag? Hva er en tilsvarende AMD prosessor? Hva tenkes om HK-et (900kr virker veldig billig...)?

 

På forhånd, takk for all hjelp!

 

Edit: Overklokking er ikke noe jeg har i tankene, men hvis delene tilfeldigvis lar seg tynes noen få hundre MHz lengre er ikke det noe å skorte på.

Endret av Ardbeg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo, ser flott ut det, funker bra og ingen problem og overclocke den prosessoren om det skulle trenges.

Bare å kjøpe hos netchop, det går bra, men vil annbefale å kjøpe skjermkortet en annen plass, kanskje http://www.pckiosken.no/PartDetail.aspx?q=p:2602733;c:36132#40

samme kortet 1100 billigere. Litt problemer med å forstå det selv, men det funker vist og folk har fått bekreftelse på at det er på vei, men kanskje en ide med kredittkort...

Edit: Og der var prisen rettet til 2500, lå til 1240, var nok for godt til å vare ja...

;-)

 

Regner med du har et bra kabinett stående? Og en stille cpukjøler, intel sine har tradisjonelt sett vært litt bråkete...

 

Lykke til!

Endret av Adjin
Lenke til kommentar

Takk for hjelpen.

 

Har som nevnt et Antec Three Hundred som er i bruk nå. Kjøleren på E8400-en er boxed saken som fulgte med. Hva anbefales av kjølere? Er Noctua NH-C12P noe å satse på? Ser den får strålende kritikk.

 

Hva er egentlig forskjellen på Intel og AMD i dag? Husker jeg var blodfan av AMD tilbake i '05/'06, men jeg kan ikke huske hvorfor... Hva ville vært et tilsvarende oppsett med AM3 sokkel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...