Gå til innhold

Trenger hjelp med flere domener på en webserver


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har en del .info-, .com- og .net-domener gjennom Godaddy, og leier webhotell med domene gjennom One.com. Webhotellet mitt hos One er en pakke med webhotell og domene. Jeg bruker knapt noe av plassen på dette webhotellet, og jeg tenker derfor å legge opp en del andre sider der i stedet for å kjøpe dedikert hosting til disse.

 

Det blir da slik:

 

domene-hos-one.com/1/index.php

domene-hos-one.com/2/index.php

domene-hos-one.com/3/index.php

domene-hos-one.com/4/index.php

 

osv.

 

Alle disse er sider drevet med Wordpress.

 

Videre ønsker jeg at når jeg skriver f.eks:

 

infodomene.info/artikler/velkommen/ vil jeg komme til domene-hos-one.com/1/artikler/velkommen/, altså kan jeg ikke bruke masking. Domene hos Godaddy skal altså være domener, med hosting hos One.com.

 

Jeg beklager at jeg er drålig til å forklare, men jeg kan ikke mye om det som skjer på "baksiden" av internett. :p

 

På forhånd takk. :)

Endret av Muzungu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Jeg har en del .info-, .com- og .net-domener gjennom Godaddy, og leier webhotell med domene gjennom One.com. Webhotellet mitt hos One er en pakke med webhotell og domene. Jeg bruker knapt noe av plassen på dette webhotellet, og jeg tenker derfor å legge opp en del andre sider der i stedet for å kjøpe dedikert hosting til disse.

 

Det blir da slik:

 

domene-hos-one.com/1/index.php

domene-hos-one.com/2/index.php

domene-hos-one.com/3/index.php

domene-hos-one.com/4/index.php

 

osv.

 

Alle disse er sider drevet med Wordpress.

 

Videre ønsker jeg at når jeg skriver f.eks:

 

infodomene.info/artikler/velkommen/ vil jeg komme til domene-hos-one.com/1/artikler/velkommen/, altså kan jeg ikke bruke masking. Domene hos Godaddy skal altså være domener, med hosting hos One.com.

 

Jeg beklager at jeg er drålig til å forklare, men jeg kan ikke mye om det som skjer på "baksiden" av internett. :p

 

På forhånd takk. :)

 

Du setter opp en A-peker på hvert domene som peker til serveren sin ip.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...