Gå til innhold

Ipod Touch + Spotify Premium


Anbefalte innlegg

Tenkte å kjøpe Ipod Touch og Spotify Premium.

 

Det jeg lurer på er om spotify fungerer slik på Ipod Touch som det gjør på pcen.

At man kan søke på sanger, lage nye spillelister osv på Ipod Touch når man er tilkoblet trådløst nettverk?

 

Eller kan man kun høre på spillelister man har lagd på Ipod Touch?

 

Noen som har Ipod touch/iphone og spotify Premium som har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg lurer på er om spotify fungerer slik på Ipod Touch som det gjør på pcen.

At man kan søke på sanger, lage nye spillelister osv på Ipod Touch når man er tilkoblet trådløst nettverk?

Ja, samme funksjonalitet for PC versjonen som mobilversjonen. Du kan søke på sanger og lage spillelister etc.

 

Eller kan man kun høre på spillelister man har lagd på Ipod Touch?

Nei, du får spillelistene du lager på din PC opp på mobilversjonen og omvendt.

 

Noen som har Ipod touch/iphone og spotify Premium som har noen tips?

Med Spotify Premium så kan du bruke offline synkronisering, slik at du ikke trenger å være koblet til nettet med din iPod Touch.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med Spotify Premium så kan du bruke offline synkronisering, slik at du ikke trenger å være koblet til nettet med din iPod Touch.

 

Hvordan får man sangene offline?

Må man laste de ned? hvor lang tid tar det?

 

Hvis man har en spilleliste på 100 sanger, hvor lang tid tar det å få offline eks?

 

Hvor stor size tar en sang i spotify vs vanlig mp3 sang?

En vanlig mp3 sang ligger vel på 5-6 mb.

Endret av Welcome2Brazil
Lenke til kommentar

- Hvordan får man sangene offline?

 

Det enkleste er å lage spillelisten på PC-klienten først og så synce den fra mobilen (eller i ditt tilfelle Ipod Touch) via trådløst nett. For hver enkelt spilleliste kan du velge om den skal være tilgjengelig offline eller ikke.

 

- Må man laste de ned? hvor lang tid tar det?

 

Man må ikke, men det kan være greit hvis du er utenfor trådløs nettverksdekning, eller hvis du har en mobil med abo der du betaler for datatrafikken.

 

Tiden det tar avhenger helt av hvor kjapp internettforbindelse du har. Jeg syncer som regel 5-6 hele album av gangen (60-70 låter) og det tar vel kanskje ti minutter eller noe.

 

- Hvor stor size tar en sang i spotify vs vanlig mp3 sang?

 

Tror det er omtrent like stort for tilsvarende kvalitet lydmessig. Med premium får du forresten også tilgang til dobbelt så høy bitrate i Spotify (og dermed dobbelt så stor fil omtrent) hvis du vil.

Endret av Transponder79
Lenke til kommentar

Dette har kansje ingenting med spørsmålet og gjøre men hvis du skal kjøp Ipod Touch syns jeg du bør vente til en 4. genrasjon kommmer, sikkert ikke så lenge til.

 

1. Kanskje jeg skal vente litt med å kjøpe Ipod Touch og Spotify Premium da, hva er bedre med 4.generation?

 

2. En annen ting:

Tenkte da først å kjøpe en FM Transmitter som jeg kan ha min Ipod i bilen ( har ikke aux utgang i bilen). Er det lurt å kjøpe denne eller er den så ubukelig som en skriver på komplett?

 

Griffin iTrip, 375 kr

FM Transmitter with App support, for iPod & iPhone

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=512833

Lenke til kommentar

Dette har kansje ingenting med spørsmålet og gjøre men hvis du skal kjøp Ipod Touch syns jeg du bør vente til en 4. genrasjon kommmer, sikkert ikke så lenge til.

 

1. Kanskje jeg skal vente litt med å kjøpe Ipod Touch og Spotify Premium da, hva er bedre med 4.generation?

 

2. En annen ting:

Tenkte da først å kjøpe en FM Transmitter som jeg kan ha min Ipod i bilen ( har ikke aux utgang i bilen). Er det lurt å kjøpe denne eller er den så ubukelig som en skriver på komplett?

 

Griffin iTrip, 375 kr

FM Transmitter with App support, for iPod & iPhone

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=512833

 

Når det gjelder FM-transmittere har jeg prøvd et par og det ble egentlig bare brukandes når jeg skaffet meg denne: Whole House FM Transmitter

 

Jeg har en eldre versjon, men så vidt jeg kan se så har denne bare blitt bedre. Kan enkelt sende et signal 50m unna og for bruk i bil er lyden krystallklar og signalet veldig sterkt.

 

Minuset er jo at den er dyrere enn den du har sett på, men det er vel verdt det etter min mening.

Lenke til kommentar

Dette har kansje ingenting med spørsmålet og gjøre men hvis du skal kjøp Ipod Touch syns jeg du bør vente til en 4. genrasjon kommmer, sikkert ikke så lenge til.

 

1. Kanskje jeg skal vente litt med å kjøpe Ipod Touch og Spotify Premium da, hva er bedre med 4.generation?

 

2. En annen ting:

Tenkte da først å kjøpe en FM Transmitter som jeg kan ha min Ipod i bilen ( har ikke aux utgang i bilen). Er det lurt å kjøpe denne eller er den så ubukelig som en skriver på komplett?

 

Griffin iTrip, 375 kr

FM Transmitter with App support, for iPod & iPhone

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=512833

 

Når det gjelder FM-transmittere har jeg prøvd et par og det ble egentlig bare brukandes når jeg skaffet meg denne: Whole House FM Transmitter

 

Jeg har en eldre versjon, men så vidt jeg kan se så har denne bare blitt bedre. Kan enkelt sende et signal 50m unna og for bruk i bil er lyden krystallklar og signalet veldig sterkt.

 

Minuset er jo at den er dyrere enn den du har sett på, men det er vel verdt det etter min mening.

 

Tenkte å bruke minst mulig penger og kun bruke i bilen. Er det bomkjøp å kjøpe denne til 375kr på komplett?

Lenke til kommentar

 

 

Tenkte å bruke minst mulig penger og kun bruke i bilen. Er det bomkjøp å kjøpe denne til 375kr på komplett?

 

Godt mulig den funker greit nok, men de jeg prøvde fungerte vanvittig dårlig. Whole House transmitteren vet jeg at fungerer og den har så sterkt signal at det aldri vil bli noe problem.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Spotify på ipod touch er genialt =) bruker det selv hver dag ;)

 

jeg har noen FM-sendere liggende jeg selger ut for 150kr stk ..

sigarett-tenner-type. funker veldig greit til mitt bruk ihvertfall (orginal radio og orginalt anlegg i bilen)

 

men har du heftig anlegg burde du nok gå for noe ala whole house sender.. blir nok noe slikt jeg kjøper meg når jeg rigger anlegg i bilen etterhvert =)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

hei

har kjøpt meg premium og lastet det ned på ipodtouch.

men når jeg går på spille listen min så finner jeg ingen sanger, hva kommer det av?

og når jeg trykker på offline playlist så skjer det ikke noe.

å hva betyr "0 pending sync"

 

dette er nytt for meg, så spørsmålene er kanskje litt dumme.

 

men takk for alle svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...