Gå til innhold

Spille spill i Ubuntu?


Anbefalte innlegg

Jeg har lenge ønsket å begynne å ta ibruk Ubuntu skikkelig. Men det er en ting som hindrer meg. Dataspill. Jeg vil gjerne spille både gamle såvel som nye dataspill i Ubuntu.

 

Har hørt at man kan emulere spill via Wine. Men hvor bra fungerer det egentlig? Og kan man forvente at det blir bedre i fremtiden? Og hva med lan og spilling over nett?

 

Fallout 3 foreksempel, hvordan vil det fungere? Og hjelper det at man har kraftig maskinvare?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spiller Fallout 3 selv om dagen. Har et problem med lydeffektene og det er hyppig rapportert på appdb. Utviklerne ser ut til å ta denne buggen så alvorlig at de vurderer å utsette wine 1.2 final til problemet er løst.

 

I tillegg har jo Valve en Linux-klient av Steam mer eller mindre klar, så det er bare et tidsspørsmål før Steam blir lansert til GNU/Linux. Siden mange spill allerede blir portet til OSX er jo den største utfordringen, grafikken, allerede på plass for GNU/Linux sin del. Så det ser jo nogenlunde bra ut mtp spillutviklingen til GNU/Linux for de neste årene.

 

Kraftig maskinvare er aldri feil :p Selv spiller jeg med et geforce 9600GT og er tålelig fornøyd.

Lenke til kommentar

Har gått tilbake til linux igjen selv etter 6 måndter med windows (ble lei av wine hacking for å spille Dragons Age).

Eneste jeg bruker wine til om dagen er WoW, så har jeg native Linux spill som jeg har kjøpt og lasta ned (open source lasta ned).

 

Er faktisk morro å se hvor bra ting har blitt..

Heroes of Newerth til linux funker jo fin fint, spiller også en remake av XCOM serien som heter UFO:AI (http://ufoai.ninex.info/wiki/index.php/Media)

 

Akuratt nå sliter jeg litt med preformance, mitt 9800gtx kort har tatt kvelden (er inne hos komplett her i sverige) og kjører med ett 7600gtx kort så lenge og det funker greit nok!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...