Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internettkoblinga sovner??


Anbefalte innlegg

Ved kostant trykking reagerer den kontant,men med første sjanse så tar den seg en blund.Dette skjedde etter en lankobling gjennom en ruter som igjen er koblet til Adsl modemet til Telenor(704-128).OS XP Pro og Win 98Sec.Routeren D-Link DI-804V.

Noen som kjenner til problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde samme problem med ISDN i win98SE. Fant ut at det skjer oftest hvis du har komprimering på. Og ved feil oppsett av de andre parameterne på samme plass som komprimerings-checkboksen.

 

I winxp pro har jeg aldri sett samme problem. (selv med samme isdnkort)

 

Men saken blir selvfølgelig en litt annen hos deg, men prøv alikevel.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt problemer med at flere billig-rutere/internett-gatewayer sovner og ikke selve oppkoplingen. Blant annet en Barricade-ruter og Office-connect. (Husker ikke hvilken modell nå, det er over et år siden) Prøv å resette ruteren og se om det fikser det. Det måtte jeg gjøre hver fjerde time den gang

Lenke til kommentar
Hadde samme problem med ISDN i win98SE. Fant ut at det skjer oftest hvis du har komprimering på. Og ved feil oppsett av de andre parameterne på samme plass som komprimerings-checkboksen.

 

I winxp pro har jeg aldri sett samme problem. (selv med samme isdnkort)

 

Men saken blir selvfølgelig en litt annen hos deg, men prøv alikevel.

 

Helt motsatt her hos meg. Må slå av compression i XP eller så sovner det plustelig ja ..

Lenke til kommentar

Amnio skrev:

Hadde samme problem med ISDN i win98SE. Fant ut at det skjer oftest hvis du har komprimering på. Og ved feil oppsett av de andre parameterne på samme plass som komprimerings-checkboksen.

 

I winxp pro har jeg aldri sett samme problem. (selv med samme isdnkort)

 

Men saken blir selvfølgelig en litt annen hos deg, men prøv alikevel.

 

Det jeg lurer på er om det er remote controll Desktop conection eller komprimering av drive eller mapper generelt vi snakker om.

Remote Controll Desktop Conetion-kunne ikke finne noe koprimeringsvalg. Start-Programmer-Accessories -Communication-Remote Desktop Connection.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...