Gå til innhold

Erfaring med Canon G2 eller Sony F707?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har omsider bestemt meg for å kjøpe et digitalkamera, og har Canon G2 og Sony F707 som de mest aktuelle kameraene etter å ha lest en del tester.

 

Nå vil jeg gjerne ha tilbakemelding fra folk med erfaringer fra ett, eller begge :smile:, disse kameraene. En ting er hvordan biledkvaliteten og tekniske spesifikasjoner er, som du finner utførlig i tester, en annen sak er hvordan kameraet er å jobbe med, og generelt føles når du skal ha det med deg for å ta bilder.

 

Så skriv noen ord om hvorfor du mener det ene kameraet er bedre enn det andre... Alle råd mottas med takk :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har fått låne en G2 noen dager - og var litt skuffet - Kameraet var mere klumpete enn antatt - og litt tungt. Autofokusen var noe treg - og utløserforsinkelsen er kort bare under ideelle forhold. For meg er Drømmekameraet enten Canon Coolpix S40 (meget lite - men samme spec som G2, bortsett fra manglende blitssko (bruk slaveblits), litt mindre lysfølsom linse, og ikke svivelLCD)- og langt billigere -

 

Alternativt er Nikon Coolpix 5000 - mere hendig enn G2 - Mye bedre ytelse - men en tusenlapp eller to dyrere. Jeg har brukt den noen dager - og den sitter fantastisk i hånden - alle kontrollene er der de skal være - og den er lettere - og litt mindre enn G2 - samtidig som 5 Megapixler og en god linse gjør den anvendelig til hvasomhelst. Eneste ankepunktet er søkeren - men det gjelder jo alle kameraer som ikke er full speilrefleks.

 

Sony har jeg selv liten erfaring med.

 

Så for meg forsvant G2 fra listen etter en kort utprøvning.

 

Lykke til videre i letingen

 

[ Denne Melding var redigert av: viut på 2002-02-05 23:36 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...