Gå til innhold

Koble til D-link 655 når jeg har bredbånd fra Canal Digital


Anbefalte innlegg

Jeg har byttet ut min Jensen-ruter med D-link 655. Jeg har bredbånd fra Canal Digital og uttak/modem er et stykke unna stasjonær pc. Jeg har derfor tidligere hatt stasjonar pc tilkoblet nettet trådløst via usb-adapter fra Jensen. Ruteren har vært koblet til modemet fra Canal Digital.

 

Jeg finner ikke ut hvordan ruteren kobles opp uten å koble til en pc. Det går nå kabel fra ruteren til modemet fra Canal Digital, men det er ikke tilstrekkelig. Må også ha en kabel fra ruteren til en av pc-ene, men det kan vel ikke være meningen at skal være nødvendig?

Endret av sola66
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får prøve å koble deg opp til routeren trådløst.

Tipper den heter "dlink" og kan nås her: http://192.168.0.1

 

Ser du den ikke i oversikten over trådløse nettverk, så koble den til PC med kabel (du trenger ikke modemet eller cd).

Oppsett for internett fungerer slik det er og det eneste du behøver er å sette på kryptering på trådløsnettet.

 

PS: Slå av modemet noen minutter dersom internett ikke fungerer med routeren tilkoblet.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Har samme ruter som deg, hvis jeg har en helt fresh ruter så må jeg taste inn ett passord for å få tilgang til ruter.

Beste er i grunn å bruke kabel du har mellom modem og ruter og koble den fra ruter til PC og ordne med sikkerhet og tilganger via trådløst nett, når du har gjort dette så kobler du bare tilbake som normalt.

 

192.168.0.1 er adressen til ruter, ikke noe pw for første gangspålogging.

 

Selve ruteren skal finne internett forbindelsen automatisk ved standar konfig.

 

Hvis du ikke har lang nok kabel eller finner ett passord under ruter som kan brukes til pålogging via trådløst nett, så er det vel bare å flytte ruter til der du har stasjonær pc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...