Gå til innhold

Søker hjelp til å kjøpe en arbeidsstasjon som skal brukes til daytrading av aksjer.


Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Jeg er i markedet for å kjøpe meg en stasjonær pc som skal brukes eksklusivt til daytrading av aksjer. Maskinen skal ikke brukes til noe annet enn dette.

 

Her er minstekravene til programmet jeg mest sannsynligvis kommer til å bruke. I tillegg til dette blir det trolig bare Office.

 

Selv om disse kravene er ganske beskjedne, tror jeg at jeg vil få bruk for en del mer kraft allikevel.

 

Jeg har to HP w2207h 22" LCD skjermer som jeg har tenkt å koble til maskinen. Kanskje èn til på sikt.

 

Innenfor dette programmet kommer jeg til å ha åpent opptil 8-10 vinduer samtidig som kontinuerlig oppdaterer prisbevegelser fra sekund til sekund. Jeg er usikker på om minstekravene ovenfor vil håndtere dette dag ut og dag inn.

 

Ettersom jeg handler svært kortsiktig kan jeg ikke risikere at systemet henger seg opp. Jeg vil derfor heller kjøpe en maskin som tilfredsstiller kravene med god margin, istedenfor å ta en sjangse for å spare noen tusenlapper. Det kan fort bli dyrere.

 

Mange i bransjen har anbefalt meg Dell T3500, men disse er ganske kostbare. Den billigste modellen blir jo over 11 000 kr med moms. Jeg kunne gjerne tenke meg å komme under 10 000 kr om mulig. Dessuten er den kanskje mye kraftigere enn jeg har bruk for.

 

Noen idèer eller forslag? :)

 

Jeg har kikket litt på pc-byggeren til komplett.

 

Så nettop Black Refinery modellen til agentspoon også. Denne ser ut som et solid alternativ?

 

På forhånd takk!

 

Mvh

 

Johannes

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vi kjøpte nylig inn endel av Disse til tyngre kontorbruk som krevende regnskapsprogramvare for flerskjermsbruk, de har innfridd forventningene samt litt til.

følger med veldig bra sett trådløs tastatur/mus også.

 

bare 1 års garanti som standard så vi valgte kjøpe de med carepack (800kr ekstra) som øker til 3år samt da kommer tekniker på døren og reparerer maskinen på stedet istedenfor sende inn som tar 2-3uker.

 

på specs/ytelse slår den T3500 til 10k + mva, da kommer vel serviceavtale utenom også.

Lenke til kommentar

vi kjøpte nylig inn endel av Disse til tyngre kontorbruk som krevende regnskapsprogramvare for flerskjermsbruk, de har innfridd forventningene samt litt til.

følger med veldig bra sett trådløs tastatur/mus også.

 

bare 1 års garanti som standard så vi valgte kjøpe de med carepack (800kr ekstra) som øker til 3år samt da kommer tekniker på døren og reparerer maskinen på stedet istedenfor sende inn som tar 2-3uker.

 

på specs/ytelse slår den T3500 til 10k + mva, da kommer vel serviceavtale utenom også.

 

Ai ai ai! Takker og bukker, cruzader.

 

Den der ser veldig lovende ut. Skal studere litt mer i morgen, men det er godt mulig jeg går for den ;)

Lenke til kommentar

er selv spesielt fan av dette fra newstar :D

 

Sexy. Hvor får man kjøpt dette og hva koster det? :)

 

Frykter at det blir for dyrt og i og med at jeg har bare to skjermer tror jeg kanskje de blir stående ved sidene av hverandre til å begynne med.

Endret av Hårek
Unødvendig sitering, bilder skal aldri siteres.
Lenke til kommentar

Sexy. Hvor får man kjøpt dette og hva koster det? :)

 

Frykter at det blir for dyrt og i og med at jeg har bare to skjermer tror jeg kanskje de blir stående ved sidene av hverandre til å begynne med.

synest det er lekkert jeg også ja :D av de mest stilrene standene jeg har sett.

ikke så forferdelig i pris egentlig sammenlignet med hva er skikelig stand ligger på vanligvis.

 

amentio er vel eneste norske som fører de hvor det er bestillingsvare.

for utgaven med en rad skjermer FPMA-DTB100 - 1563kr

utgaven for 2skjermer FPMA-DTB200 2605kr.

så feste for skjerm FPMA-DTBW200 325 kr stk.

 

så for 2skjermer 2213kr + frakt, nesten gitt vekk :p

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Sexy. Hvor får man kjøpt dette og hva koster det? :)

 

Frykter at det blir for dyrt og i og med at jeg har bare to skjermer tror jeg kanskje de blir stående ved sidene av hverandre til å begynne med.

synest det er lekkert jeg også ja :D av de mest stilrene standene jeg har sett.

ikke så forferdelig i pris egentlig sammenlignet med hva er skikelig stand ligger på vanligvis.

 

amentio er vel eneste norske som fører de hvor det er bestillingsvare.

for utgaven med en rad skjermer FPMA-DTB100 - 1563kr

utgaven for 2skjermer FPMA-DTB200 2605kr.

så feste for skjerm FPMA-DTBW200 325 kr stk.

 

så for 2skjermer 2213kr + frakt, nesten gitt vekk :p

 

Takker for tipset, cruzader.

 

Jeg vet ærlig talt ikke om jeg kan rettferdiggjøre det innenfor mitt budjsett. Med kun to skjermer er det vel heller ikke nødvendig.

 

Vi får se ;)

Lenke til kommentar

Denne ser ut til å forfylle kravene dine.

For ett fantastisk latterlig forslag. Du burde skamme deg for å prøve og lure folk til å kjøpe sånt ræl, ikke at jeg tror noen ville gått på den men uansett. FYYY!!!! :no:

Fyren har ihvertfal god smak da, han har kjøpt samme skjerm som de jeg har ser det utfor :D

 

er forøvrig enig med todda7 at selvbygg gir litt bedre mulighet for tilpassning samt at ssd er kos, men siden trådstarter vurderte kjøpe noe fra dell gikk jeg utifra at han ikke ønsket/kunne bygge selv.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Dell er uten tvil en god leverandør, men noen ting skal sies. Servicen er upåklanderlig hvis du har kjøpt oppgraderingspakke ved service. Den dagen over noe er galt fikk hvertfall jeg et dårlig inntrykk enda jeg har kjøpt 4 maskiner der.

 

Neste er problemene med kompabilitet, skal du oppgradere vil man finne ut at man bør oppgraderer med dell sine deler og ikke CC sine. Men ellers er jeg strålende med dell til alle formål jeg har hatt de til.

Lenke til kommentar

hvor mange maskiner gjør ikke noe med servicen, fylket her har nærmere 16000 hp maskiner og vi får fortsatt ræva service på de :p

 

dell har gjerne greie produkter men de er dyre, eneste unntaket må være når de kjører kampanjene sine hver 2-3måneder med 30-50% på alle produkter.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Takker for gode innspill!

 

Jeg kommer nok til å gå for HP`en cruzader anbefalte om ingen har noen bedre forslag ;)

 

HP`en har imidlertid ikke SSD harddisk. Jeg greier meg kanskje uten?

 

Hva trenger jeg om jeg vil koble til mer enn 2 skjermer? Trenger jeg da ekstra skjermkort?

 

Mvh

 

Kenshin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...