Gå til innhold

Evinrude 60 VRO


Anbefalte innlegg

Jeg har en Evinrude 60 VRO -89 mod som jeg skal koble turteller på. Den har en OMC kontrollboks, med 3-pins plugg på for tilkobling av turteller. Så kjøpte jeg meg kabelen til denne pluggen og en Teleflex turteller. Men ingen ting skjer når jeg kobler den til. Målte 12 v over to av pinnene i pluggen, så det må være at motoren ikke gir puls over den siste lederen i pluggen.

Hvor kan jeg eventuelt koble til turtelleren på selve motoren? hvor skaper motoren pulsene til turtelleren, slik at jeg kan sjekke dette? :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tar somregel signalet rett fra vekselstrøm-spolen, så du skal ha likestrøm pos og neg for å drive instrumentet, og en ledning med uregulert vekselstrøm til signalet.

Men du må enten ha et instrument som er tilpasset motoren, eller det må ha instillinger bak til antall poler i spolen for å gi rett turtall

Lenke til kommentar

Tar somregel signalet rett fra vekselstrøm-spolen, så du skal ha likestrøm pos og neg for å drive instrumentet, og en ledning med uregulert vekselstrøm til signalet.

Men du må enten ha et instrument som er tilpasset motoren, eller det må ha instillinger bak til antall poler i spolen for å gi rett turtall

 

Ja jeg har rett instrument. Teleflex for outboards, 0-7000 RPM. Medfølgende skjema sa at den skal stå på 6P som var 6 puls i og med at det er en 3 sylindret. Men det er da denne uregulert vekselstrøm til signalet jeg ikke får. Men hvor finner jeg denne vekselstrømspolen? kan jo kansje være et brudd på en ledning der, eller dårlig kontakt?

Lenke til kommentar

Tar somregel signalet rett fra vekselstrøm-spolen, så du skal ha likestrøm pos og neg for å drive instrumentet, og en ledning med uregulert vekselstrøm til signalet.

Men du må enten ha et instrument som er tilpasset motoren, eller det må ha instillinger bak til antall poler i spolen for å gi rett turtall

 

Ja jeg har rett instrument. Teleflex for outboards, 0-7000 RPM. Medfølgende skjema sa at den skal stå på 6P som var 6 puls i og med at det er en 3 sylindret. Men det er da denne uregulert vekselstrøm til signalet jeg ikke får. Men hvor finner jeg denne vekselstrømspolen? kan jo kansje være et brudd på en ledning der, eller dårlig kontakt?

 

Hvordan ser denne vekselstrømsgeneratoren/ spolen ut?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...