Gå til innhold

Få Norsk os på en samsung s8500


Anbefalte innlegg

Jeg kommer ikke inn på de linkene som du har lagt ut! Hva må jeg gjøre??

 

Prøv link i innlegg nummer 12, eller egentlig bør du lese hele tråen først :yes:

Forresten så må du registrere deg på de nettsidene før du får tilgang til filer.

 

 

Jeg har registret meg og fått mail med brukernavn og passord, men kommer fortsatt ikke inn..

Hva galt gjør jeg??

 

http://samsung-firmware.webs.com/s8500.htm

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

My fin informasjon her for meg som fortvilet forsøker å klare "førerkortet" på min nye Samsung 8500 Wave.

 

Eggentlig ille at vi forbrukere skal ha så mye plunder og heft for å ta i bruk telefonen med norske tegn her i Norge, men Samsung bekreftet i dag at det må en kommende oppdatering til for fullt ut fikse norske tegn.

 

Jeg står dog igjen med et (kanskje 2) vel så store problemer som noen kankjs har løsningen på.

Det ene er at ringer jeg et eller annet sted hvor man skal taste inn et siffer for å komme videre, og det er jo etterhvert mange, så møter jeg en svart skjerm når jeg tar telefonen bort fra øret. I noen tilfeller har jeg kalrt å være så kjapp at jeg har fått låst opp telefonen, slått på tastaturet før jeg mistet hele samtalen, men det kan da ikke være slik ? Samsung sier "ingen løsning", men det virker jo helt håpløst!

Dersom jeg klarte å låse opp telefonen første gang er det rare at alle de neste gangene jeg skal taste et siffer så kommer skjermen automatisk på når jeg tar telefonen vekk fra øret !

 

Eller sliter jeg skikkelig med å ta telefonenom noen ringer ! Gjør som det står: Holder og presser, på symbolet, men ofte så skjer intet før den ringer helt ut!

Lenke til kommentar

Hello :)

 

Sitt her å skal flashe min Wave, lurer bare på en ting.

 

Har lasta ned S8500XXJF1_FULL og S8500OXBJEG.CSC

 

I S8500XXJF1 mappa så finner jeg en .csc fil med følgende navn:

 

CSC_S8500_Open_Europe_Common_OXAJEG

 

Skal jeg rename OXBJEG filen min til OXAJEG??

 

mvh, hyp0crisy :)

 

PS:

 

Prøvde å oppdatere tidligere i dag via Kies, men jeg har tydeligvis Telenor firmware, så det funka ganske dårlig.

Endret av hyp0crisy
Lenke til kommentar

Hello :)

 

Sitt her å skal flashe min Wave, lurer bare på en ting.

 

Har lasta ned S8500XXJF1_FULL og S8500OXBJEG.CSC

 

I S8500XXJF1 mappa så finner jeg en .csc fil med følgende navn:

 

CSC_S8500_Open_Europe_Common_OXAJEG

 

Skal jeg rename OXBJEG filen min til OXAJEG??

 

mvh, hyp0crisy :)

 

PS:

 

Prøvde å oppdatere tidligere i dag via Kies, men jeg har tydeligvis Telenor firmware, så det funka ganske dårlig.

 

nei , ingen renaming...legg S8500OXBJEG.CSC til i multiloader istedet for oxajeg

 

 

Ah, supre greier :)

 

Noe mer jeg trenger å vite før jeg setter i gang?

 

Har lasta ned Multiloader, Darkforest sin flashing guide og har fullt batteri.

RAPI og CEUTIL er kopiert til korrekte mapper.

Lenke til kommentar

Hello again :)

 

Da har jeg fått til JF1 på min Wave, men får fortsatt ikke oppdatert via Kies =/

 

Har skifta registerverdier, men den skifter seg tilbake til default hver gang.

 

Default står den som BAATEN, så TEN står antagligvis for telenor, men jeg har sjekket dobbelt opp nå att telefonen er fullstendig fri for alle slags låser..

Lenke til kommentar

Hello again :)

 

Da har jeg fått til JF1 på min Wave, men får fortsatt ikke oppdatert via Kies =/

 

Har skifta registerverdier, men den skifter seg tilbake til default hver gang.

 

 

 

følger du guiden til punkt og prikke? har du Kies åpent når du lukker regedit?

 

Jupps =/

 

no idea..jeg brukte windows 7 64 bit...Kies versjon 1.5.1.10071_32

følgte guiden , men endra til dette i regedit :

HIDSWVER: S8500XXJF1/S8500OXBJEG

ProductCode: GT-S8500BAAXEE

SoftwareRevision: S8500XXJF1/S8500OXBJEG

Lenke til kommentar

Hello again :)

 

Da har jeg fått til JF1 på min Wave, men får fortsatt ikke oppdatert via Kies =/

 

Har skifta registerverdier, men den skifter seg tilbake til default hver gang.

 

 

 

følger du guiden til punkt og prikke? har du Kies åpent når du lukker regedit?

 

Jupps =/

 

no idea..jeg brukte windows 7 64 bit...Kies versjon 1.5.1.10071_32

følgte guiden , men endra til dette i regedit :

HIDSWVER: S8500XXJF1/S8500OXBJEG

ProductCode: GT-S8500BAAXEE

SoftwareRevision: S8500XXJF1/S8500OXBJEG

 

Slik står det hos meg:

post-182338-1281215250,5352_thumb.jpg

post-182338-1281215394,3794_thumb.jpg

Endret av hyp0crisy
Lenke til kommentar

Hello again :)

 

Da har jeg fått til JF1 på min Wave, men får fortsatt ikke oppdatert via Kies =/

 

Har skifta registerverdier, men den skifter seg tilbake til default hver gang.

 

 

 

følger du guiden til punkt og prikke? har du Kies åpent når du lukker regedit?

 

Jupps =/

 

no idea..jeg brukte windows 7 64 bit...Kies versjon 1.5.1.10071_32

følgte guiden , men endra til dette i regedit :

HIDSWVER: S8500XXJF1/S8500OXBJEG

ProductCode: GT-S8500BAAXEE

SoftwareRevision: S8500XXJF1/S8500OXBJEG

 

Slik står det hos meg:

 

satt Kies til Norsk under installasjonen? såvidt jeg husker så er det 2 plasser under installasjonen der man kan velge språk, sett til norsk på begge

Lenke til kommentar

Hello again :)

 

Da har jeg fått til JF1 på min Wave, men får fortsatt ikke oppdatert via Kies =/

 

Har skifta registerverdier, men den skifter seg tilbake til default hver gang.

 

 

 

følger du guiden til punkt og prikke? har du Kies åpent når du lukker regedit?

 

Jupps =/

 

no idea..jeg brukte windows 7 64 bit...Kies versjon 1.5.1.10071_32

følgte guiden , men endra til dette i regedit :

HIDSWVER: S8500XXJF1/S8500OXBJEG

ProductCode: GT-S8500BAAXEE

SoftwareRevision: S8500XXJF1/S8500OXBJEG

 

Slik står det hos meg:

 

satt Kies til Norsk under installasjonen? såvidt jeg husker så er det 2 plasser under installasjonen der man kan velge språk, sett til norsk på begge

 

Innstallerte på nytt nå, samme feilmelding, bare på norsk :(

Lenke til kommentar

Hei!

 

Etter å ha forsøkt å legge inn en av de siste FWene på en Wave som er kjøpt her i Norge. (Hadde i utgangspunktet norsk FW) så har ting skjært seg litt på denne waven.

 

Har nå klart å få den til S8500XXJF1/S8500OXBJEG.

 

Men i mine forsøk på å få oppgradert til S8500XXJF7 har feilet.

 

Forsøkte med denne guiden, og har fulgt den til punkt og prikke.

 

Men får samme feilmelding som hyp0crisy.

 

KIES-versjonen jeg kjører er 1.5.1.10074_2.

 

Er det noen som har fått en vellykket update ved bruk av KIES-versjonen over?

Eller som har tips til hvordan man får inn JF7 på den, med korrekt CSC-fil?

Lenke til kommentar

til dere som ikke får installert S8500XXJF7 :

det kan hende samsung har trukket tilbake denne firmwaren fra Kies, eller de har lagt en eller annen sperre slik at regedit trikset ikke fungerer mer? who knows..

 

vil forøvrig si at JF1 fungerte helt utmerket uten feil hos meg...har ikke lagt merke til noen endringer etter jeg oppgraderte til JF7

Lenke til kommentar

til dere som ikke får installert S8500XXJF7 :

det kan hende samsung har trukket tilbake denne firmwaren fra Kies, eller de har lagt en eller annen sperre slik at regedit trikset ikke fungerer mer? who knows..

 

vil forøvrig si at JF1 fungerte helt utmerket uten feil hos meg...har ikke lagt merke til noen endringer etter jeg oppgraderte til JF7

 

Litt oppdatering fra min front, fikk flashet til JF7 i går med OXBJEG CSC fil, men telefonen kræsjet ved flere anledninger. Første kræsjet kom når jeg prøvde å skru på "Turn on Location Services" og kræsj nr.2 vedvarte hver gang jeg velger Kontakter i Apps-Innstillingene.

 

Ellers så ser jo JF1 ut til å funke rimelig bra, har norsk QWERTY og telefonen er rimelig oppegående :)

 

PS: Dette ble gjort med Multiloader, da Kies nekter plent å gjøre noe og egentlig mener jeg det er ett møkkaprogram uten like. Multiloader in my <3

 

PS PS:

 

Når jeg drev å trålet nettet etter svar i går, fannt jeg ett annet forum, med bla.a denne guiden:

 

"Whith a simple litle program everyone can put the home CSC with no problem....

 

i do it my self on my Wave... i´m from Portugal and i´m using firm xxjf1 whith CSC : OXAJEG

Whith a litle program i edit the name of the CSC on the Wave and i could again update via KIES ;)

 

there you go for all coutries

 

only have to change the csc name and cscversion for your country

 

#Header

ModelNumber=GT-S8500

CSCName=S8500OXC

CSCVersion=JF3

CustomerCount=16

CustomerPath1=/Customer/KOR/customer.xml

CustomerPath2=/Customer/SKT/customer.xml

CustomerPath3=/Customer/XEO/customer.xml

CustomerPath4=/Customer/XEF/customer.xml

CustomerPath5=/Customer/XEU/customer.xml

CustomerPath6=/Customer/ITV/customer.xml

CustomerPath7=/Customer/DBT/customer.xml

CustomerPath8=/Customer/TMN/customer.xml

CustomerPath9=/Customer/EUR/customer.xml

CustomerPath10=/Customer/TPH/customer.xml

CustomerPath11=/Customer/COS/customer.xml

CustomerPath12=/Customer/CYO/customer.xml

CustomerPath13=/Customer/FOP/customer.xml

CustomerPath14=/Customer/TEE/customer.xml

CustomerPath15=/Customer/YOG/customer.xml

CustomerPath16=/Customer/OPT/customer.xml"

 

Man MÅ ha sTUNE for å få ut disse filene, det ligger som ett vedlegg i denne posten.

Noen som har prøvd denne metoden å lyktes? Prøvde å forandre litt diverse info i disse xml filene, men så langt er det bare bomtur.

STune.zip

Endret av hyp0crisy
Lenke til kommentar

Hello again :)

 

Da har jeg fått til JF1 på min Wave, men får fortsatt ikke oppdatert via Kies =/

 

Har skifta registerverdier, men den skifter seg tilbake til default hver gang.

 

Default står den som BAATEN, så TEN står antagligvis for telenor, men jeg har sjekket dobbelt opp nå att telefonen er fullstendig fri for alle slags låser..

 

Riktig det du sier, registeren skal endres tilbake hvert gang du kobler mobil på nytt. (pga. info som mobilen sender til pc)

 

Dette skal du gjøre er :

- Installerer Kies på nyt med norsk språk og norge som region

- husker kopiere dll filer

- Flash'er mobilen med F1/OXBJEG (multiloader)

- Kobler mobil til pc

- Starter Kies

- Sjekker om mobilen er gjenkjent av Kies og du har kommunikasjon med den(ikke koble av før du er ferdig)

- Åpner regedit, finner fram til riktig trå og endrer KUN ! ProductCode til GT-S8500BAAXEE!

 

trenger ikke endre på andre punkter hvis du har allerede instalert F1/OXBJEG, de skal være fult inn riktig automatisk. FW, CSC, og ProductCode skal stemme med hverandre slik at Kies skal finne ut hvor er du fra og hvilken programvare trenger du.(og riktig kombinasjon av de er FW:....XX.. CSC:.... OXB.. Pr.Code: ...BAAXEE )

 

- Så trykker du på Oppdatere .

 

PS:

- "Device cannot be updated" betyr at kombinasjon av FW/CSC/Pr.Code er ikke riktig.

- Ved å taste inn *#7465625# kan du finne ut om mobilen er låst.

- FW: F7 og CSC: OXBJEG er ikke beregnet for å fungere sammen derfor kan du oppleve problemer.

- TEN i Pr.Code betyr at telefon er prekonfigurert for Telenor det kan du endre

(Administration mode: *#5239870*# Pre-configuration: -> *#27236*#)

- Hvis Wave'en din er i utgangspunktet hadde norsk støtte, hvorfor i allverden har du begynt tukle med den ?

Endret av Danies
Lenke til kommentar

Hello again :)

 

Da har jeg fått til JF1 på min Wave, men får fortsatt ikke oppdatert via Kies =/

 

Har skifta registerverdier, men den skifter seg tilbake til default hver gang.

 

Default står den som BAATEN, så TEN står antagligvis for telenor, men jeg har sjekket dobbelt opp nå att telefonen er fullstendig fri for alle slags låser..

 

Riktig det du sier, registeren skal endres tilbake hvert gang du kobler mobil på nytt. (pga. info som mobilen sender til pc)

 

Dette skal du gjøre er :

- Installerer Kies på nyt med norsk språk og norge som region

- husker kopiere dll filer

- Flash'er mobilen med F1/OXBJEG (multiloader)

- Kobler mobil til pc

- Starter Kies

- Sjekker om mobilen er gjenkjent av Kies og du har kommunikasjon med den(ikke koble av før du er ferdig)

- Åpner regedit, finner fram til riktig trå og endrer KUN ! ProductCode til GT-S8500BAAXEE!

 

trenger ikke endre på andre punkter hvis du har allerede instalert F1/OXBJEG, de skal være fult inn riktig automatisk. FW, CSC, og ProductCode skal stemme med hverandre slik at Kies skal finne ut hvor er du fra og hvilken programvare trenger du.(og riktig kombinasjon av de er FW:....XX.. CSC:.... OXB.. Pr.Code: ...BAAXEE )

 

- Så trykker du på Oppdatere .

 

PS:

- "Device cannot be updated" betyr at kombinasjon av FW/CSC/Pr.Code er ikke riktig.

- Ved å taste inn *#7465625# kan du finne ut om mobilen er låst.

- FW: F7 og CSC: OXBJEG er ikke beregnet for å fungere sammen derfor kan du oppleve problemer.

- TEN i Pr.Code betyr at telefon er prekonfigurert for Telenor det kan du endre

(Administration mode: *#5239870*# Pre-configuration: -> *#27236*#)

- Hvis Wave'en din er i utgangspunktet hadde norsk støtte, hvorfor i allverden har du begynt tukle med den ?

 

Takk for tips, skal sette meg ned å prøve på nytt :)

 

Hehe, nå er det slik att jeg liker å tukle med ting for morro skyld, men denne gangen ble det litt roting ettersom min Wave dessverre ikke kom med Norsk QWERTY :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...