Gå til innhold

Problemer med MSI 16x48x DVD-spiller og Epox EP-8RDA+

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hovedkortet henger når den skal detektere IDE-enhetene. Hvis jeg kobler fra MSI-spilleren, booter den greit.

Maskina booter også greit første gangen etter at jeg har koblet til MSI-spilleren. Men så henger den igjen.

Jeg har prøvd å kjøre den som master og slave sammen med en LiteOn CD-brenner. Jeg har prøvd å gi den en IDE-kanal alene. Jeg har til og med prøvd å kjøre den via en ekstra IDE-kontroller! Men alltid samme resultat. Den får maskina til å henge ved 2. oppstart (bortsett fra da jeg kjørte den via den ekstra IDE-kontrolleren - da fant ikke IDE-kontrolleren MSI-spilleren, og gikk videre).

HJELP! Hva skal jeg gjøre?

edit: jeg oppgraderte også firmwaren fra v1.15 til v1.16 uten at det hjalp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har noen forslag?

Fikk et forslag fra support hos epox om å koble fra hdd og power-led'ene. Ikke at jeg ser noen direkte sammenheng der, men... Får prøve det når jeg kommer hjem!

Skrevet

Jeg har siste bios-oppdatering. Og nå har jeg prøvd forslaget fra Epox support (uten at det hjalp stort...). Får se om jeg finner noen med ei maskin som kan teste spilleren for meg :/

Skrevet

Har samme problem med samme HW.... trodde det var frimware oppdateringen som tok knekken på spilleren jeg, men jeg blir litt i tvil nå...

Skrevet
Har samme problem med samme HW.... trodde det var frimware oppdateringen som tok knekken på spilleren jeg, men jeg blir litt i tvil nå...

Nei, jeg hadde samme problem før jeg oppdaterte firmware. Så jeg tviler på at det kan være tilfellet!.

Nå har jeg også oppdaga at så lenge strømpluggen sitter i dvd-spilleren etter boot nr. 2 (selv om jeg kobler fra ide-kabelen), vil ikke tastaturet virke og alle tre Lock lysene lyser. Hvis jeg kobler fra strømpluggen i dvd-spilleren, virker tastaturet som normalt.

Synes dette bare blir merkeligere og merkeligere...

Skrevet

Nå har jeg testa MSI-spilleren med maskina mi på jobb. Og den virka som den skulle.

Jeg testa også dvd-spilleren fra jobbmaskina mi på maskina med Epox kortet. Den virka også som den skulle.

Så nå er jeg veldig klar for å konkludere med at Epox 8RDA+ og MSI-8216 ikke er kompatible!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...