Gå til innhold

Trenger hjelp om Abit IC7-G??????


Combat33

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Trenger hjelp raskt, sitter her med mitt nye hovedkort og lurer på om jeg må 2 overganger for å kunne kjøre raid med 2 stk ata 133 disker på SATA utgangen på kortet?

 

Diskene jeg har er av maxtor 120 gb ATA 133

 

Fikk med en overgang fra SATA til ATA eller må jeg kjøpe en overgang til?

 

Håper på snarlig svar?

 

Please..... :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, jeg tror at du må kjøpe en overgang til.

Jeg har IC7 kortet, der har jeg kjøpt to overganger fordi det ikke fulgte med noen overgang. :(:(

 

 

Hei!

 

Takk for svar.

 

En liten ting til om det lar seg gjøre, windows xp finner ikke maxtor 120 gb disker når de er montert i raid 0. Dette gjelder under installasjonen av xp pro.

 

De er montert på SATA controlleren of Silicon Image, begge diskene er koblet med hver sin SATA til ATA 100/133 overgang

 

Om jeg installerer XP på en vanlig ATA 100 ide disk og deretter kobler de 2 andre ATA 133 diskene til raid kontrolleren fungerer alt fint i XP.

 

Har prøvd driver disketten som følgte med hovedkortet

 

 

Noen som kan hjelpe.... PLEASE...... :oops: :oops: :oops: :cry::cry:

Lenke til kommentar

For og boote fra RAID 0 må du trykke F6 under installasjonen for å legge inn RAID drivere, da vil windows kjenne igjen diskene.

 

Tips: Hvis du kobler diskene i RAID0 på ICH5R (SATA 1 & 2) i stedet, vil du få bedere ytelse. SATA 1 & 2 er koblet direkte til Intel chipsettet og gir fullt ut 150 MB/s pluss mye lavere CPU belastning ved lesing/skriving.

SIL chippen går via PCI bussen hvor den må dele båndbredden på 133MB/s med mange andre enheter.

 

 

EBC

Lenke til kommentar
For og boote fra RAID 0 må du trykke F6 under installasjonen for å legge inn RAID drivere, da vil windows kjenne igjen diskene.

 

Tips: Hvis du kobler diskene i RAID0 på ICH5R (SATA 1 & 2) i stedet, vil du få bedere ytelse. SATA 1 & 2 er koblet direkte til Intel chipsettet og gir fullt ut 150 MB/s pluss mye lavere CPU belastning ved lesing/skriving.

SIL chippen går via PCI bussen hvor den må dele båndbredden på 133MB/s med mange andre enheter.

 

 

EBC

 

 

Kan jeg bruke ICHR5 selv om det ATA 133 med converter og ikke SATA????

 

 

:oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Lenke til kommentar

Så lenge SATA adapteret fungerer på ATA 133 skal det fungere. ICH5 vil da se diskene som om de opprinnelig var SATA.

 

Men......det kan oppstå problemer med enkelte SATA adaptere, på BIOS V 1,1 og oppover vil ikke Abit serillel 1 fungere kun Serillel 2

 

Søk på forumet til abit. Der finner du også en guide for og sette opp RAID

 

http://forum.abit-usa.com/forumdisplay.php?forumid=6

 

 

EBC

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...