Gå til innhold

Akai mpc, bra for en nybegynner?


ZtriCk-T

Anbefalte innlegg

Sleit litt med hva jeg skulle ha som emne tittel, haha. Uansett, jeg er på utkikk etter

 

mpc2000xl_full.jpg

 

 

 

slike "beat-makers" (heter det det?) som er passende for en nybegynner. Jeg satt foten så vidt innom fruity loops studio, og kikket kjapt over reason - og vet ikke helt om jeg har sansen for å lage musikk på pc'en. Så jeg har lyst til å kjøpe en beat-maskin.

 

Jeg har sett på Akai mpc 2000xl og mpc 2500 - for det er det folk flest synes er best, virker det som. men allikavel så er det flere som sier at det er mye bugs med de maskinene - så jeg vet virkelig ikke hva jeg skal kjøpe.

 

Jeg vil ikke sette til side så kjempe mye penger på det her, jeg kan nok spytte ut så mye som 5 tusen, men det er nok maks. :)

 

Er det noen maskiner dere anbefaler, for en nybegynner?

Jeg aner ikke hvor mange merker det er, og hvilke som er best - men hvis merker utenom akai er mye bedre - så velger jeg såklart det.

 

Takker på forhånd. :)

Endret av ZtriCk-T
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ingen som vet hva som er bra å starte med? :)

 

 

Bruker selv Native instruments maschine. Det er softwarebasert (man bruker data), men det er hardware kontroller som er veldig lik mpc-serien. Hvis du har en helt grei data er dette absolutt noe å anbefalle. enkelt å komme igang, fin og oversiktlig manual og alle funksjonene ved en mpc 2500 + mye mer. Du får en "maschine" på ebay for ca 3000 kroner tror jeg.

Lenke til kommentar

Alle slike bokser er håpløst utdaterte i fht de fleste software daw. Sist jeg brukte noe slikt var på 90-tallet en gang. I begynnelsen virker det kult med ok lyd og intuitiv bruk, men etterhvert mister man oversikt og begrenses av at man gjerne skulle hatt den og den effekten som Jay-Z brukte, men den ligger kun som vst plugin...

 

P.t. er det nok mer nyttig og bruke tid å penger på software...

Lenke til kommentar

MPC er awesomeness, bare sørg for at du får prøve en før du kjøper med mindre du har penger å kaste i dass. Er ikke sikkert det funker for deg heller. Det er helt annerledes enn å lage beats i FL, og en mye brattere læringskurve. Les manualen godt, lær deg basics (http://www.mpc-forums.com/viewforum.php?f=18), lek deg litt med det, og les manualen igjen, så går det bra :)

Lenke til kommentar

Jeg er ikke helt sikker på det. Det spørs hvor mye penger du har og hva du er ute etter. MPC 1000 er forholdsvis billig og har USB-tilkobling som gjør at du lett kan laste ned samples og drum kits og overføre dem, men mange klager på at padsa er altfor "stive" i forhold til de eldre versjonene -- som forøvrig koster en del mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...