Gå til innhold

Akai mpc, bra for en nybegynner?

ZtriCk-T

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Sleit litt med hva jeg skulle ha som emne tittel, haha. Uansett, jeg er på utkikk etter

mpc2000xl_full.jpg

slike "beat-makers" (heter det det?) som er passende for en nybegynner. Jeg satt foten så vidt innom fruity loops studio, og kikket kjapt over reason - og vet ikke helt om jeg har sansen for å lage musikk på pc'en. Så jeg har lyst til å kjøpe en beat-maskin.

Jeg har sett på Akai mpc 2000xl og mpc 2500 - for det er det folk flest synes er best, virker det som. men allikavel så er det flere som sier at det er mye bugs med de maskinene - så jeg vet virkelig ikke hva jeg skal kjøpe.

Jeg vil ikke sette til side så kjempe mye penger på det her, jeg kan nok spytte ut så mye som 5 tusen, men det er nok maks. :)

Er det noen maskiner dere anbefaler, for en nybegynner?

Jeg aner ikke hvor mange merker det er, og hvilke som er best - men hvis merker utenom akai er mye bedre - så velger jeg såklart det.

Takker på forhånd. :)

Endret av ZtriCk-T
Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen som vet hva som er bra å starte med? :)

Bruker selv Native instruments maschine. Det er softwarebasert (man bruker data), men det er hardware kontroller som er veldig lik mpc-serien. Hvis du har en helt grei data er dette absolutt noe å anbefalle. enkelt å komme igang, fin og oversiktlig manual og alle funksjonene ved en mpc 2500 + mye mer. Du får en "maschine" på ebay for ca 3000 kroner tror jeg.

Skrevet

Alle slike bokser er håpløst utdaterte i fht de fleste software daw. Sist jeg brukte noe slikt var på 90-tallet en gang. I begynnelsen virker det kult med ok lyd og intuitiv bruk, men etterhvert mister man oversikt og begrenses av at man gjerne skulle hatt den og den effekten som Jay-Z brukte, men den ligger kun som vst plugin...

P.t. er det nok mer nyttig og bruke tid å penger på software...

Skrevet

Takker for svar. :)

har på følelsen av at jeg kommer til å greie det bedre med en MPC enn fruity loops. :p Greier bare ikke sette meg ordentlig inn i FL studio, for jeg finner aldri lydene jeg har lyst på og sånt...

hvilken MPC er best å starte med? :)

Skrevet

Jeg er ikke helt sikker på det. Det spørs hvor mye penger du har og hva du er ute etter. MPC 1000 er forholdsvis billig og har USB-tilkobling som gjør at du lett kan laste ned samples og drum kits og overføre dem, men mange klager på at padsa er altfor "stive" i forhold til de eldre versjonene -- som forøvrig koster en del mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...