Gå til innhold

hjelp med b.net


Anbefalte innlegg

Jeg har en SMC router her, og hvis jeg prøver å spille på b.net så får jeg nesten ikke joina noen games, får heller ikke starta noen kamper hvis jeg klarer å joine.. det er Starcraft b.net

 

Jeg har åpna for Battle.net i routeren (6112) for TCP og UDP. Firewallen er også slått av.

 

Jeg har ADSL gjennom Telenor.

 

Noe jeg har lest et annet sted: "Men, det holder ikke bare å åpne portene så lenge man bruker NAT-router. Da må man også lage en forward-rule, slik at alle pakker som kommer inn på 6112 sendes til en IP."

 

Hvordan lager jeg denne forward-rulen? jeg har sett litt på routerinnstillingene, og ville tro at det var under Adress-Mapping eller noe, men vet ikke hva jeg skal fylle inn..

Lenke til kommentar
  • 5 år senere...
Videoannonse
Annonse

Du må kanskje lage en static ip addresse slik at routeren åpner portene på den rette ip addressen hver gang eller du kan prøve å gjøre et unntak på brannmuren med b.net filen/klienten.

 

Mer om static ip addresse og hvordan du setter en opp på: http://www.portforward.com/networking/static-xp.htm

 

NB! Noen routere klarer ikke å åpne nok porter slik at du blir sittende fast hvor du er nå.

 

håper dette hjelper litt :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...