Gå til innhold

Bøker om fotografering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som skarsk sier vil du antageligvis finne bøker om fotografering på bibliotek og bokhandel. Ellers kan jeg nevne John Hedgecoe, ettersom han har skrevet en del gode bøker om fotografi med det meste du trenger å vite, egentlig. Hvis du ikke skulle ha en bokhandel i nærheten er www.bokkilden.no god å ha.

 

-nilskristian

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei!

Hvordan utvalget er i butikkene i dag vet jeg saktens ikke, men før, på 70 – 80tallet, var det mange å velge i. John Hedgecoe hadde flere, om bl.a. landskap, portrett, og modellfotografering. I 1993 samlet han det meste i en bok, ”Alt om fotografering” og den kom ut på Aschehoug. En av de beste fotobøker som har kommet ut er etter min mening

”Fotohåndboken ” av Julian Calder og John Garrett. Den kom ut på Schipsted i 1988.

”Fotohåndboken” var også beregnet på å ha i bagen på fototurer og var således forsynt med sterke vanntette permer. I forordet skriver de: ”de første millionen bilder var vanskeligst å ta. Men vi har tatt dem, og de erfaringer vi gjorde under veis er samlet i denne boken” sitat slutt.

Så der har du noe å gå løs på!

Undersøk med forlagene, kanskje de har noen liggende enda!

Ellers har Kai Thon kommet ut med en bok, ”Digitale bilder” – bit for bit, en grei og lærerik bok for digitalfotografen.

Ellers sier jeg som ”skarsk”, bibliotekene har en masse litteratur om emnet.

mvh

A.K

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...