Gå til innhold

Gaming PC 11k max


Anbefalte innlegg

Har en tidligere post, men velger å sette opp en ny, fordi folk vil nok ikke bla igjennom hele for å lese. Har nå "bestemt" meg sånn halveis, og lurte på om dere hadde noen flere meninger og hva jeg kunne gjort for å forbedret oppsettet.

 

Jeg har ingen planer og intet behov for USB3. Det jeg har planer om er å kjøpe et skjermkort nå, for så å sette inn et senere. 750W er vel nok?

 

Så KLAG folkens, si hva jeg burde gjøre bedre, uansett om det er bare en liten detalj, men prisen må IKKE over 11 000, og da skal frakt tas i betrakning. Denne PC jeg har satt opp er helt i grenseland.

 

Har valgt å selge 40" FULL HD og sette inn en 24" gaming skjerm. Er noe helt annet, og har intet behov for 40".

 

Håper på masse meninger.

 

God sommer folkens!

 

Mvh Knutsen92

post-166803-1276105700,2972_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde jeg vært deg, hadde jeg kjøpt et rimeligere hovedkort og prosessor. F.eks et hovedkort til ca 800,- og AMD x4 965. Og brukt pengene som da blir til overs på et HD5870, som yter en god del bedre enn 5850.

Velger heller en 955, da en 965 er en fabrikkoverclocket prosessor. Valgte også et Sapphire 5870 "Vapor X" som skal være mer kjølig og roligere, men kostet 200kr mer, er det verdt det?

 

Resten av oppsettet blir det samme og kom på 11 073kr.

Endret av knutsen92
Lenke til kommentar

Hadde jeg vært deg, hadde jeg kjøpt et rimeligere hovedkort og prosessor. F.eks et hovedkort til ca 800,- og AMD x4 965. Og brukt pengene som da blir til overs på et HD5870, som yter en god del bedre enn 5850.

Velger heller en 955, da en 965 er en fabrikkoverclocket prosessor. Valgte også et Sapphire 5870 "Vapor X" som skal være mer kjølig og roligere, men kostet 200kr mer, er det verdt det?

 

Resten av oppsettet blir det samme og kom på 11 073kr.

Nå har det seg sånn at jeg har omtrent det samme oppsettet NÅ. Så burde jeg bare selge mitt 5770 og 40" og kjøpe 24" + CPU kjøler og et 5870? Se på signaturen min, der er oppsettet jeg har nå.

Lenke til kommentar

Nå er jeg litt forvirret. Det du har i siggen din, eier du det rigget nå? I så fall syntes jeg den oppgraderingen din nesten 11k virket som noe usannsynlig bortkasting av penger.

 

Når det kommer til skjerm og GPU utbytte er jeg forsovet enig, men ikke kjøp den CPU'en og minnet. Spar heller pengene til det er litt mer utdatert vil nå jeg si.

650W vil holde i lange baner for deg også. Ikke tenk på det

Endret av Maccan
Lenke til kommentar

Nå er jeg litt forvirret. Det du har i siggen din, eier du det rigget nå? I så fall syntes jeg den oppgraderingen din nesten 11k virket som noe usannsynlig bortkasting av penger.

 

Når det kommer til skjerm og GPU utbytte er jeg forsovet enig, men ikke kjøp den CPU'en og minnet. Spar heller pengene til det er litt mer utdatert vil nå jeg si.

650W vil holde i lange baner for deg også. Ikke tenk på det

Planen var jo egentlig å selge hele PC da, for lik eller mer penger enn jeg ga for den. Men har bestemt meg for å kun selge 5770 skjermkortet og 40"'ern. Får rundt 5-6k for det, så skal jeg kjøpe inn en deilig gaming skjerm og 5870 :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

790X chipsett, ville heller hatt et 5850 enn to 5770, ikke SSD, X4 945 og 500GB disk....

 

Vill si det var dyrt og generelt dårlig kjøp.....

To 5770 gir høyere FPS i spill enn 5850. De slår faktisk 5870 i nesten alle spill, bortsett fra crysis og et par til. Jeg trenger heller ikke mer enn 500GB, og prosessoren er kraftig nok til det meste.

Endret av Vaffeltryne
Lenke til kommentar

Fikk forresten solgt PC og TV for 12000.

PC kostet 6 ny, solgte den for 8200kr ;)

 

Har: ASUS 890FX, Samsung F3 1TB, XFX 5870 1GB 900/1300, AMD X6 4GHz 1.36V, Corsair 4GB DDR3 1600MHz, Fractal Newton 800W, Fractal Design R2 og en BenQ 24" LED 2ms.

 

Rimelig heftig for å si det sånn :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...