Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Lei av alt!


Gjest trådstarter

Anbefalte innlegg

Gjest trådstarter

Hei. Jeg er en gutt på 17 år som er lei av det meste. Er lei av familien min, de få vennene jeg har, skolen osv.

 

Har som sagt veldig få venner. Vil egentlig ikke gå så langt som å kalle dem gode venner, men de er de eneste jeg har.

 

I klassen er det få jeg trives sammen med. De fleste bruker helgene på å drikke alkohol, og da jeg er en av de som ikke har sansen for dette er det sjeldent jeg er med. Går en linje som ikke krever noe fra meg hjemme, så lite av fritiden går til skolen.

 

Er veldig sjenert av meg, så tør sjeldent og ta kontakt med andre på eget initativ. Spessielt gjelder dette jenter.

 

Var russ i år i tillegg, men var ikke med på noe som helst. Rett og slett fordi jeg ikke hadde noen å gå med, og jeg ville ikke virke helt taper ved å dra alene.

 

Nylig har jeg fått meg jobb, og håpet at ting skulle forandre seg. Men tok ikke lang tid før jeg ble sett på som en taper på jobben og.

 

Har hatt mange gode venner opp gjennom tidene, men har alltid blitt til at vi har skilt lag. Har aldri hatt noen jentevenner, eller kjærester, enda dette er noe jeg virkelig har kunnet tenkt meg.

 

Har funnet ut at det er mye jeg kan forbedre med meg selv. Jeg er veldig spinkel, og har veldig lyst til å få mer kjøtt på kroppen. Men jeg sliter med å finne motivasjon til å spise mye og riktig, og ikke minst trene.

 

 

Som sagt vil jeg gjerne få flere venner, og jeg vil begynne å bli likt av folk. Jeg vil begynne å trene og jeg vil forbedre meg selv. Jeg vil begynne å kle meg så jeg ser bra ut, og ikke minst vil jeg ha kjæreste.

 

Hvordan skal jeg få det til? : (

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest trådstarter

Glemte å skrive noe om familiesituasjon min. En av grunnene til at jeg ikke drikker alkohol, er at jeg har fått streng beskjed fra moren min at det er noe jeg ikke får lov til. Har også to søstre, en tvillingsøster og en storesøster. Tvillingsøstren min er det stikk motsatte av meg. Hun har mange venner, kjæreste, er godt likt av alle, og hun er nesten aldri hjemme. Derfor er det ekstra jævlig å ha henne i huset, fordi jeg ser hvor mye jeg går glipp av. Storesøstren min er flyttet hjemmefra sammen med kjæresten.

Lenke til kommentar

Kanskje du rett og slett må gi litt faen i hva moren din sier og utforske alhohol? Jeg sier ikke at du skal gå rett på sørpefylla, men en pils eller to er som kjent et godt sosialt glidemiddel som kan hjelpe deg med å komme i kontakt med andre :)

 

EDIT: Begynn å trene! Vet det er vanskelig i starten, men ta en titt på treningsforumet her, så kan du få masse gode tips og motivasjon til å komme i gang!

Endret av McMuffin
Lenke til kommentar

Jeg kjenner meg igjen i mye av det du skriver, rett og slett fordi jeg har vært der selv. Nå har jeg og slitt psyikisk og med SF siden jeg var ganske ung, begynte vel da jeg var i 10 års alderen (14 år siden).

 

Det du må gjøre er å gå inn i deg selv. Bli kjent med den du er nå, forsøke å finne roten til hvorfor du tenker som du gjør, og begynne arbeidet ditt med å "fornye" deg selv. Sett opp et program for deg selv som går på vaner. Sett deg inn i en rutine, og gjennom denne rutinen begynner du å endre tenkemønsteret ditt.

 

Etter veldig mye opp og ned perioder gjennom de 7 siste årene traff jeg til slutt bunnen i fjor. Da hadde jeg vært på topp veldig lenge, men situasjoner innad mine nærmeste sendte meg nedover. At samboeren gikk i fra meg var ikke akkurat til hjelp. Men jeg bestemte meg for å leve livet og elske meg selv. Ingen respekterer en person som ikke har respekt for seg selv. Ingen kan elske en person som ikke elsker seg selv.

Lenke til kommentar
Gjest Mann på 45

Hei. Jeg er en gutt på 17 år som er lei av det meste. Er lei av familien min, de få vennene jeg har, skolen osv.

 

Har som sagt veldig få venner. Vil egentlig ikke gå så langt som å kalle dem gode venner, men de er de eneste jeg har.

 

I klassen er det få jeg trives sammen med. De fleste bruker helgene på å drikke alkohol, og da jeg er en av de som ikke har sansen for dette er det sjeldent jeg er med. Går en linje som ikke krever noe fra meg hjemme, så lite av fritiden går til skolen.

 

Er veldig sjenert av meg, så tør sjeldent og ta kontakt med andre på eget initativ. Spessielt gjelder dette jenter.

 

Var russ i år i tillegg, men var ikke med på noe som helst. Rett og slett fordi jeg ikke hadde noen å gå med, og jeg ville ikke virke helt taper ved å dra alene.

 

Nylig har jeg fått meg jobb, og håpet at ting skulle forandre seg. Men tok ikke lang tid før jeg ble sett på som en taper på jobben og.

 

Har hatt mange gode venner opp gjennom tidene, men har alltid blitt til at vi har skilt lag. Har aldri hatt noen jentevenner, eller kjærester, enda dette er noe jeg virkelig har kunnet tenkt meg.

 

Har funnet ut at det er mye jeg kan forbedre med meg selv. Jeg er veldig spinkel, og har veldig lyst til å få mer kjøtt på kroppen. Men jeg sliter med å finne motivasjon til å spise mye og riktig, og ikke minst trene.

 

 

Som sagt vil jeg gjerne få flere venner, og jeg vil begynne å bli likt av folk. Jeg vil begynne å trene og jeg vil forbedre meg selv. Jeg vil begynne å kle meg så jeg ser bra ut, og ikke minst vil jeg ha kjæreste.

 

Hvordan skal jeg få det til? : (

Russ på 17 år???????

 

Uansett, du har muligheten til å skape deg ditt eget liv. Hva liker du? Begynn med det. Finn ut at du er en likandes kar. Gjør ting du blir glad av. Dette gjør at du trives og dette igjen gjør at andre vil like deg.

 

Du trenger ikke større muskler og riktige klær for å finne venner. Du trenger å være et ærlig, oppriktig menneske som liker andre og også interesserer deg for andre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Start med en sport!

 

Bor du nær fjella, begynn å gå turer i skog og mark.

 

Bor du nær sjøen, skaff deg en kajakk.

 

Om du driver og spiller online(WoW, f.eks) eller Bookfacer/Spyfacer, kutt ned!

 

Vær ute, nyt naturen, og gi F! i kva folk tror om deg.

 

Ikkje bry deg om de som må drikke hver gang de er ute blant folk.

De tror kansje at de er tøffe, men det er F! ikkje noe tøfft å ligge i grøfta og rope etter elgen. Ikkje er det artig dagen etter, heller.

Må du absolutt ha deg alkohol, nøy deg med ett glass eller to til maten.

(Ettersom du er 'spinkel' med lite muskelmasse vil alkohol ha forholdsvis stor effekt på deg. Dvs; du blir dritings på et øyeblikk)

Lenke til kommentar

Start med en sport!

 

Bor du nær fjella, begynn å gå turer i skog og mark.

 

Bor du nær sjøen, skaff deg en kajakk.

 

Om du driver og spiller online(WoW, f.eks) eller Bookfacer/Spyfacer, kutt ned!

 

Vær ute, nyt naturen, og gi F! i kva folk tror om deg.

 

Ikkje bry deg om de som må drikke hver gang de er ute blant folk.

De tror kansje at de er tøffe, men det er F! ikkje noe tøfft å ligge i grøfta og rope etter elgen. Ikkje er det artig dagen etter, heller.

Må du absolutt ha deg alkohol, nøy deg med ett glass eller to til maten.

(Ettersom du er 'spinkel' med lite muskelmasse vil alkohol ha forholdsvis stor effekt på deg. Dvs; du blir dritings på et øyeblikk)

Støtter dette forslaget fullt ut!

Lenke til kommentar
Gjest Shaquar

Måten du fremstiller det å drikke alkohol høres ut som en klassisk fjortissfyll, type ligge i grøfta og rope på elgen.

 

Det trenger ikke være sånn, kjenner du kroppen din og dine egne begrensninger kan du ha det mye moro med alkohol. Da tenker jeg på samme måte som McMuffin sa, "Sosialt Glide middel"

 

- Shaquar

Lenke til kommentar

Bortsett ifra at trådstarter er 17 år, aldri har prøvd alkohol, ikkje har noen anelse om hvordan det virker på kroppen hans, og ihvertfall ikkje er gammel nok til å drikke det...

 

Når man er i den alderen og alkohol er innblandet så er 'måtehold' omtrent et banneord.

 

Skal han absolutt drikke, selv om han ikkje har lov, så er det å drikke det til maten det minst skadelige han kan gjøre.

Lenke til kommentar

Sånn er det dessverre. De som i alderen 15 - 20 velger å holde seg unna alkohol, opplever frafall av venner og et stempel som "taper", asosial osv.. Det fører til at man trekker seg helt ut, isolerer seg i sin egen verden.

 

Jeg synes det er LATTERLIG!

 

Jeg selv opplevde dette. I tillegg forskanset jeg meg bak en illusjonert virkelighet, der jeg var "opptatt med andre venner" (som ikke eksisterte), for å holde masken overfor de jeg gikk på skole med. Var meget ensom.

 

I ettertid ser jeg at jeg burde vært mer sosial i ungdomsårene. Jeg hadde ikke vært nødt til å drikke! Det hadde funket fjell å rett og slett STÅ FOR at jeg var avholds.

 

Om jeg bare hadde våget dette!

 

Det jeg har erfart i årene etter at jeg fylte 20, og begynte på studier, er at folk rundt deg ikke lenger ser på deg som en "taper" om du ikke drikker.

Det kan godt hende at de ler av deg og sier at du er spesiell, men hvis du rakrygget forteller dem at: "nei, jeg drikker ikke" og er STOLT over dette, så blir du meget høyt respektert. Da forandrer de ansikt. De merker at dette er noe de selv ikke hadde våget, og blir derfor imponert, rett og slett.

 

Dette fordi det er utrolig tøft å ha en slik holdning. Det blir nesten like tøft gjort som å stå fram som homse/ hiv-positiv eller noe (uten sammenligning for øvrig, kun et eksempel).

 

Så rådet til deg må bli: stå for dine verdier! Først da viser du hva du er laget av. Tren, gå tur, gjør ting som gleder DEG. Og vær stolt av det!

Da vil folk respektere og se opp til deg. Medfører igjen popularitet og flere venner!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Veldig mange bra råd fra folka her, men vil også legge til at ingenting skjer ved å tenke på det hvis du selv ikke vil gjøre noe med det. Jeg hadde lenge tenkt å gå ned i vekt (siden jeg var rundt 15-16), men først nå i en alder av 22 fikk jeg lysten til å gå ned i vekt og startet med det seriøst. Poenget mitt er at det ikke hjelper å komme til diskusjon.no og be om tips og triks hvis du selv faktisk ikke vil!

 

Så rådet til deg må bli: stå for dine verdier! Først da viser du hva du er laget av. Tren, gå tur, gjør ting som gleder DEG. Og vær stolt av det!

Da vil folk respektere og se opp til deg. Medfører igjen popularitet og flere venner!

 

+1 på den

Endret av Saykin
Lenke til kommentar

Selv om alkohol sikkert kan hjelpe deg med det sosiale, er det aldri en nødvendighet. Det er uansett vanskelig å komme seg på fest når du knapt nok kjenner noen. Og at folk flest dømmer andre som ikke drikker er en kjensgjerning, men det er en annen sak...

 

Hvordan vet du at folk synes du er en taper? At folk ikke tar kontakt betyr ikke at de har noe i mot deg. Vennskap og menneskelige relasjoner får du stort sett bare når du tar initiativ selv, du kan bare ikke forvente noe annet. Si hei, smil og prat etter beste evne. Jeg vet av erfaring at dette er vanskelig. Gikk et år på folkehøyskole i fjor/år, og selv om jeg fortsatt ikke føler meg helt trygg i alle sosiale situasjoner (møter med nye mennesker/ta initiativ osv.), har det definitivt gjort underverker. I tillegg har det gjort mye med selvbildet mitt, jeg har blitt mindre selvkritisk og står mer for egne valg (på godt og vondt :p ). Tror et slikt år hadde gjordt deg godt..

 

For øvrig, at moren holder deg igjen for å gjøre ting ungdommer på din egen alder gjør, og hva du selv føler du har lyst til, skal du bare ikke finne deg i. Du er praktisk talt voksen og må kunne gjøre egne valg.

Endret av Garanti
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...