Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skrur på PCen, men resetter seg bare en gang, før den skrur seg av.


Anbefalte innlegg

Når jeg skrur på min Acer Aspire 5930, så kommer den kun til bilde med "ACER" og "press f2 to access system ellernoeslikt" (før POST osv), før den restarter seg selv, gjør det samme en gang til, men skrur seg av istedetfor å resette seg enda en gang. Kommer heller ikke inn i BIOS med å trykke f2.

 

Hadde tidligere dette problemet med min PC: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1232448

 

Som midlertidig løsning på forrige problem, installerte jeg Linux Ubuntu på en ekstern harddisc, og bootet med den, dette gikk i noen dager før dette problemet kom opp. Men tror ikke det er relevant til hverandre. Hadde planer om å gå ut å kjøpe ny harddisc i morgen, men nå betviler jeg hensikten med dette, da jeg jo da burde få samme feilmelding som tidligere når jeg har tatt ut harddisc.

 

Noen som har forslag på hva feilen er? Hovedkortet som feiler?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

F2 for å komme inn på BIOS på min. Byttet bootrekkefølge når jeg skulle bruke den eksterne, den interne er ødelagt. Og finner ikke BIOS noe å boote fra så får man samme feilmelding som nevnt i min forrige tråd, da den prøver å boote fra nettverk, som Hårek der påpekte.

Akkurat nå står det ingen harddisc i, verken intern eller ekstern. Da jeg vanligvis skulle fått den gamle feilmeldingen om at BIOS ikke finner hdd og OS, så krasjer altså PCen på startup screenen til Acer uten verken feilmelding eller mulighet for å komme i BIOS.

Lenke til kommentar

Skjærer i hjerterota å måtte bumpe, men utrolig viktig for meg å ha en laptop til nesten uke da jeg reiser bort, og driver med fotografering. Så må bumpe denne.

 

Trenger egentlig bare vite helt sikkert hvor feilen er, er det tiltak å fikse kjøper man ny og sender inn den gamle etter reising :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...