Gå til innhold

Lett å komme inn i media og kommunikasjon?[går i 8.klasse]


NeEeO

Anbefalte innlegg

Fraværet blir et problem mtp di nye ordningene om fravær..

Jeg liker ikke de "nye" reglene om fravær, så lenge du skulker, burde det komme på karakterkortet, men så lenge du gjør en lite tabbe du ikke mente, syns jeg virkelig at de har gått litt for langt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fraværet blir et problem mtp di nye ordningene om fravær..

Jeg liker ikke de "nye" reglene om fravær, så lenge du skulker, burde det komme på karakterkortet, men så lenge du gjør en lite tabbe du ikke mente, syns jeg virkelig at de har gått litt for langt.

 

Fravær er fravær, uansett om det er ugyldig eller ikke. Et par dager/timer har lite å si uansett, spesielt siden du fremdeles går på ungdomsskolen.

Lenke til kommentar

Er det nye regler? Vel da jeg gikk på ungdomskolen var det ikke noe stort problem med skulk eller fravær, bare siste året som man måtte passe på litt.

Hvordan er nye regler? Er ikke skulk det samme som fravær på karakter kortet?

Nye reglene er at på vitnemålet for 10-ende klasse så tar de med alt fraværet fra 8-10kl

Lenke til kommentar

Er det nye regler? Vel da jeg gikk på ungdomskolen var det ikke noe stort problem med skulk eller fravær, bare siste året som man måtte passe på litt.

Hvordan er nye regler? Er ikke skulk det samme som fravær på karakter kortet?

Nye reglene er at på vitnemålet for 10-ende klasse så tar de med alt fraværet fra 8-10kl

 

:p Da kommer nok broren min sitt på over 50 dager. Når kom den regelen?

Lenke til kommentar

Fraværet blir et problem mtp di nye ordningene om fravær..

Jeg liker ikke de "nye" reglene om fravær, så lenge du skulker, burde det komme på karakterkortet, men så lenge du gjør en lite tabbe du ikke mente, syns jeg virkelig at de har gått litt for langt.

 

Fravær er fravær, uansett om det er ugyldig eller ikke. Et par dager/timer har lite å si uansett, spesielt siden du fremdeles går på ungdomsskolen.

Jeg var IKKE borte hele dagen, jeg var der når vi hadde vikar (1 time - ikke borte) + tannlegen - Gyldig melding.

Lenke til kommentar

Fravær er fravær, uansett om det er ugyldig eller ikke. Et par dager/timer har lite å si uansett, spesielt siden du fremdeles går på ungdomsskolen.

Jeg var IKKE borte hele dagen, jeg var der når vi hadde vikar (1 time - ikke borte) + tannlegen - Gyldig melding.

 

Jeg skjønner godt at du synes det er frustrerende når du får en hel dags fravær selv om du egentlig bare var borte da du skulle til tannlegen, men alt fravær kommer på vitnemålet enten det er gyldig eller ikke (slik var det iallefall da jeg gikk ut ifjor).

 

Ta å slapp av litt. Det er ikke verdens undergang vi snakker om, og som andre har påpekt vil ikke fraværet ditt på ungdomsskolen ha noe av betydning for fremtidige arbeidsgivere (men for all del, fortsett med å ta fraværet seriøst og ikke gjør forsentkomming o.l. til en vane). :thumbup:

Lenke til kommentar

Fravær er fravær, uansett om det er ugyldig eller ikke. Et par dager/timer har lite å si uansett, spesielt siden du fremdeles går på ungdomsskolen.

Jeg var IKKE borte hele dagen, jeg var der når vi hadde vikar (1 time - ikke borte) + tannlegen - Gyldig melding.

 

Jeg skjønner godt at du synes det er frustrerende når du får en hel dags fravær selv om du egentlig bare var borte da du skulle til tannlegen, men alt fravær kommer på vitnemålet enten det er gyldig eller ikke (slik var det iallefall da jeg gikk ut ifjor).

 

Ta å slapp av litt. Det er ikke verdens undergang vi snakker om, og som andre har påpekt vil ikke fraværet ditt på ungdomsskolen ha noe av betydning for fremtidige arbeidsgivere (men for all del, fortsett med å ta fraværet seriøst og ikke gjør forsentkomming o.l. til en vane). :thumbup:

lol, ok :thumbup: '

Forresten! jeg var på

Norwegianwood/youngwood idag !

 

Donkeyboy hadde konsert der, så gøy :dribble:

 

tok videoer :dribble:

Lenke til kommentar

:!:

Du bør starte å blogge, ser ut som en fyr som ikke får sagt det den skal.

Forresten! jeg var på

Norwegianwood/youngwood idag !

 

Donkeyboy hadde konsert der, så gøy :dribble:

 

tok videoer :dribble:

 

Ok vi trenger ikke hver dag update på hva du gjorde, start en blogg du :)

Men, hva om ingen besøker den :dontgetit:

Da snakker jeg bare for meg selv, uten å vite det :!:

det vil bli kjedelig.

Forresten

Jeg skal på Norwaycup!

Forresten

Skal kanskje på mini mela idag

:cool:

 

Hade. xD

 

T H E - O N E

Lenke til kommentar

:!:

Du bør starte å blogge, ser ut som en fyr som ikke får sagt det den skal.

Forresten! jeg var på

Norwegianwood/youngwood idag !

 

Donkeyboy hadde konsert der, så gøy :dribble:

 

tok videoer :dribble:

 

Ok vi trenger ikke hver dag update på hva du gjorde, start en blogg du :)

Men, hva om ingen besøker den :dontgetit:

Da snakker jeg bare for meg selv, uten å vite det :!:

det vil bli kjedelig.

Forresten

Jeg skal på Norwaycup!

Forresten

Skal kanskje på mini mela idag

:cool:

 

Hade. xD

 

T H E - O N E

 

Jeg skal lese den :) Utrolig fint nick du skrev nederst på posten din btw ;)

Lenke til kommentar

:!:

Du bør starte å blogge, ser ut som en fyr som ikke får sagt det den skal.

Forresten! jeg var på

Norwegianwood/youngwood idag !

 

Donkeyboy hadde konsert der, så gøy :dribble:

 

tok videoer :dribble:

 

Ok vi trenger ikke hver dag update på hva du gjorde, start en blogg du :)

Men, hva om ingen besøker den :dontgetit:

Da snakker jeg bare for meg selv, uten å vite det :!:

det vil bli kjedelig.

Forresten

Jeg skal på Norwaycup!

Forresten

Skal kanskje på mini mela idag

:cool:

 

Hade. xD

 

T H E - O N E

 

Jeg skal lese den :) Utrolig fint nick du skrev nederst på posten din btw ;)

Lol, sikker på at du har tid?broren min går på tredje vidregående om jeg husker riktig, men han har/hadde drøsse vis av arbeid, hadde ikke tid til mye,

Og du som bruker tiden din på en fremmed? lol :thumbup:

Han søkte Almenn og studiespesialisering(han var i england studerte der litt..)

Men svarer ikke før kl 19:0o, skal til Mini mella.

Lykke til,

:tease::thumbup:

Endret av -.Extremelearner.-
Lenke til kommentar

En av kompisa mine skulle chille gjenna 8'ende å 9'ende å ta det igjen i 10'ende.

Endte med rundt 2 i snitt :new_woot:

Hvordan chille mener du!?? :ohmy:

ikke gjøre lekser? være slapp? ikke bry seg? ikke følge med i timen? hvilke karakterer fikk de i 8,9 klasse?? :ohmy:

Sløve, drite i lekser, uro i timene osv. va vell sånn alle de tre klassene så sku det skjerpes til 10'ende men d gikk ikke ...

Endret av PuffyTroll
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Har 4.2 i snitt, går i 8 klasse, tror dere jeg kommer inn på medie og kommunikasjon et sted, ELSKER å ta bilder,(det er mins "store" drøm å bli fotograf).

Men kan de se på bilder og hvor flink jeg er til å fotografere, hjelper det noe?

Har fått masse skryt av andre fotografer:D

Lenke til kommentar

Ingen arbeidsgiver har noen gang sett vitnemålet mitt for ungdomskolen.. det er ikke engang noen som har sett vitnemålet mitt fra videregående! Og på høyere utdanning føres det ikke fravær på vitnemålet (annet enn at man kan miste fag på grunn av fravær på noen linjer/fag).

 

Det som man derimot skal passe seg for, det er de dårlige vanene man tilegner seg. De er ofte veldig vanskelige å endre, og det er største grunnen for at man bør begynne så tidlig som mulig å rette på dem om man ønsker å komme seg noe sted her i livet. Det at man skal fiksa alt i 10.trinn kan man bare glemme. De som gjør det bra i 10. trinn er de som har gjort det bra i alle de andre trinnene også. Det krever enormt mye å endre "alt" på kort tid. Spesielt siden karakterer ofte gjelder for prestasjon gjennom hele året, og ikke bare siste uka.

Lenke til kommentar

Har 4.2 i snitt, går i 8 klasse, tror dere jeg kommer inn på medie og kommunikasjon et sted, ELSKER å ta bilder,(det er mins "store" drøm å bli fotograf).

Men kan de se på bilder og hvor flink jeg er til å fotografere, hjelper det noe?

Har fått masse skryt av andre fotografer:D

 

4,2 i snitt vil jeg tro holder til MK linja. For å bli fotograf i Norge. så må du virkelig ha lyst. Ta med deg kameraet overalt hele tiden, bruk det, mye!

 

Veldig vanskelig å bli fotograf i Norge. Men hvis du virkelig vil så klarer du det.

 

Mange som setter sammen journalistikk og fotografi når de utdanner seg. Da det er lettere å få jobb som fotograf i en avis da.

 

TA MAAANGE BILDEEEER. Sjekk ut nettet etter inspirasjon. Kjøp deg et skikkelig speilreflekskamera (hvis du ikke har det) kjøp gjerne en ekstern blitz og litt slikt.

Lær deg riktig bruk av kamera (ISO, blender, lukker osv) og ta mange mange mange bilder. Og enda mer. Og ha det gøy.

 

Så fullfører du MK og går på en anerkjent fotoskole. Så jobber du gratis som assisent for en stor fotograf i et års tid. Når du er ferdig der så kanskje du er fotograf :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...