Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvem utfører billig kommisjonssalg i Oslo? Evt. hjelp til salg?


Anbefalte innlegg

Jeg har en flott grå Suzuki 2003 SV650 (Naken), gått litt over 20.000km som jeg ønsker å selge. Saken er at jeg driver å pusser opp hjemme og det å styre med salg samtidig er kronglete. Har også kjøpt ny sykkel, og bruker den en del nå.

 

Så, noen tips til hvordan man kan få satt den noe sted for at at salget kan foregå der (kommisjon el.l.)? Kan eventuelt stå for annonseringen selv da jeg har mange flotte bilder av den og kan gi en god beskrivelse av den. Sykkelen er selvfølgelig min egen (to eiere). Godt vedlikeholdt, alle servicer fulgt, botsett fra det siste. MEN, har klart å miste serviceheftet, og dette regner jeg med fører til en lavere pris automatisk (bl.a. er Best of Bikes konkurs...) :(

 

Sykkelen er godkjent med effektanlegg, ikke bare det som blir sagt av produsentene, (som egentlig ikke er nok til å følge norsk lov), men faktisk vist til vegvesenet, med stempel i vognkortet (som ikke er billig). Uten dette stempelet er ingen "såkalte lovlige" effektanlegg faktisk lovlige. bare et lite tips til dere der ute, hvis dere ikke skulle vite det. Kjipt å få klippet skiltet med den tro at man har et lovlig anlegg...

 

Men, for at effektanlegget (LeoVince) skal være lovlig, i følge vognkortet, MÅ innmaten være på plass. Dette har jeg jeg tatt ut, men er svært lett å sette på plass igjen (bare et lite rør, og en skrue), sånn at de kan umulig klippe skiltene hvis man setter dette på plass igjen foran dem. Jeg har dette med meg under setet. "Åpen", er lyden sinnsykt rå og høy (skikkelig v-twin-lyd), men selv med innmaten er lyden overskende høy og veldig fyldig (og helt lovlig). Jeg har også fjernet bakskjermen (som i seg selv er helt lovlig), men har også ikke skiltlys (som ikke er lov). Sykkelen har derfor et temmelig rått utseende. Den orginale bakskjermen følger med. Samt Bagster tankveske og orginalpotte.

 

OK, dette ble visst nesten en hel salgsannonse, men det er egentlig et passende sted jeg kan selge den jeg er ute etter.

 

Hørt at Motorport Oslo tar ca 5000,- for kommisjonsalg, men gir ingen garanti hvis sykkelen ikke blir solgt (kan tape 5000??).

 

Noen tips?

 

PS! Glemte forresten å nevne at jeg har hatt dårlig erfaring med privatsalg tildligere av tung sykkel. En av de potensielle kjøperne klarte da å velte med sykkelen under prøvekjøringen. Han kom ikke lenger enn ut porten nesten før det gikk galt. Han trakk seg "selvfølgelig" og jeg fikk en fin liten ekstraomkostning.

 

Min forsikring gjelder KUN meg som fører, og da tør jeg ikke la andre kjøre sykkelen (i tillegg til det jeg nevnte over). Noen andre som har tanker om dette? Deler til tung sykkel blir fort veldig dyrt.

 

Takker :)

Endret av Inocybe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...