Gå til innhold

NDrive vs Copilot vs Sygic


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Det har vært vanskelig å finne noen klare konklusjoner på hvilket program som er best, men jeg valgte å gå for Ndrive da Copilot har fått trekk for å være treg i tunneler. Ndrive var også den eneste jeg fikk testet da de har en 7 dagers prøvetid. Den virker helt grei og kommer sikkert til å tilfredsstille mitt behov. Ndrive fikk også best i test da de ble testet på iPhone før jul.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg er og på jakt etter gps programvare til min desire. Jeg finner lite tester av de forskjellige programmene til android, men etter de testene jeg har sett av ndrive, copilot, sygic og navigon, så ser det ut til at Navigon kommer best ut. Likevell finner jeg ikke noen som skriver noe særlig om Navigon på Android.

Noen som vet om det er en grunn til dette?

Lenke til kommentar

Jeg er og på jakt etter gps programvare til min desire. Jeg finner lite tester av de forskjellige programmene til android, men etter de testene jeg har sett av ndrive, copilot, sygic og navigon, så ser det ut til at Navigon kommer best ut. Likevell finner jeg ikke noen som skriver noe særlig om Navigon på Android.

Noen som vet om det er en grunn til dette?

 

Jeg har lastet ned prøveversjonen av Navigon og den ser grei ut, men det ser ut til at jeg må være online (3G o.l.) for å kunne bruke den og det bør ikke være nødvendig i et GPS-program for Android. Jeg har ikke sjekket hvor mye data den laster ned, så datatraffikken kan selvfølgelig ha vært minimal når jeg hadde programmet oppe og gå. Kartene ligger jo på minnekortet, så det bør ikke være nødvendig å være pålogget.

 

Jeg har googlet litt og kommet fram til at Sygic, CoPilot og NDrive kan brukes offline, men har ikke fått testet noen av de. Kan noen bekrefte om de virkelig fungerer offline?

Lenke til kommentar

Grunnen til at navigon maser om nett er for å sjekke hvor langt du har kommet i prøveperioden(kan testes gratis 30 dager). Du kan slå av mobilt nettverk etter du har fått opp antall dager på skjermen.

Når du har kjøpt navigon trenger den ikke vere online.

 

Jeg har testet Copilot og Ndrive på min Desire,og har 14 dager igjen på Navigon før jeg må ev. betale.Jeg ser så lite som muligt på skjermen når jeg kjører, så jeg legger mye vekt på bra "turn-by-turn" talen.

 

Copilot må betales når du laster den ned, men gjør du det fra market så får du tilbake pengene hvis du avinstallerer innen 24 timer

Jeg hadde den igang kansje en time totalt (korte turer) men etter den frøys for meg valgte jeg å fjerne den (Navigasjons bildet bare stivna, og telefonen svarte ikke på noen knapper, måtte ta batteriet)

Navigasjonen funket egentlig fint, men mener å huske jeg ble irritert over endel syntax-feil i turn-by-turn lyden.

Kunne feks. si 1100m før svingen "ta til høyre om tusen-hundre meter" :mad:

 

Ndrive funket og greit, og den er billig(kan testes i 7 dager før du betaler) Men her fant jeg og noe som irriterte meg. Hvis jeg skal ta av første avkjøring i en rundkjøring sier den " kjør gjennomrundkjøringen og ta av første avkjørsel"

Opplevde og en gang at den varslet 5-6 ganger før en avstikker på veien, for at jeg ikke skulle ta av der :hrm:

Jeg er kansje sær, men den ble avinstallert.

 

Så nå bruker jeg Navigon, og til nå er den til å leve med.

Veldig fin "tale" på den, og jeg liker utseendet på kartet.

Skulle ønske jeg kunne velge hvor mange varsel jeg får før en avkjørsel(3 er overkill synes jeg)men det virker som det varierer litt, så det er somregel greit.

En gang har jeg opplevd at den ikke varslet når jeg skulle til høyre i et kryss.

 

Jeg har lagt merke til (Med Navigon) at telefonen blir veldig varm etter en times kjøring, og den trekker mer støm enn laderen jeg bruker i bilen klarer å gi, så ved langkjøring vil man jo gå tom for strøm etterhvert.Men det kommer kansje an på laderen, og det er vel gps og skjerm som trekker mest uansett(antagelig ikke bare problem på Navigon)

 

Sygic Mobile maps finner jeg ikke lenger på market. Vet jeg så den der tidligere(tror det var en kampanjepris på den)

Kan jo kjøpe den på hjemmesiden dems, men hadde vert greit å kunne teste den først

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...