Gå til innhold

[Løst] Yamaha Piano


Stephie

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg kan anbefale deg å bestille fra Marios Musikk: http://sound1.com/portal/asp/produktliste_sok.asp?minpris=-1&maxpris=-1&ProduktHovedType_ID=5&ProduktType_ID=0&searchString=Yamaha&move=next

De leverer på døra og har gode priser og bra service. Jeg bestiller alt av musikkutstyr fra dem.

Yamaha har helt klart best piano-lyd og de er flinke på å få tyngde på tangentene, slik at det nærmer seg akustisk følelse når en spiller.

 

Er det synthlyd du er mere opptatt av, hadde jeg heller valgt Korg.

Lenke til kommentar

Jeg kan anbefale deg å bestille fra Marios Musikk: http://sound1.com/portal/asp/produktliste_sok.asp?minpris=-1&maxpris=-1&ProduktHovedType_ID=5&ProduktType_ID=0&searchString=Yamaha&move=next

De leverer på døra og har gode priser og bra service. Jeg bestiller alt av musikkutstyr fra dem.

Yamaha har helt klart best piano-lyd og de er flinke på å få tyngde på tangentene, slik at det nærmer seg akustisk følelse når en spiller.

 

Er det synthlyd du er mere opptatt av, hadde jeg heller valgt Korg.

 

Når det gjelder lyden er jeg ganske enig, når det gjelder tyngde på tagentene så er jeg ikke enig, akustisk piano skal ligge på et sted mellom 48-52g trykk, Yamaha digital piano ligger på 58g. Roland ligger på 51g. - og er dermed mere lik tyngden et akustisk piano har.

Lenke til kommentar

Når det gjelder lyden er jeg ganske enig, når det gjelder tyngde på tagentene så er jeg ikke enig, akustisk piano skal ligge på et sted mellom 48-52g trykk, Yamaha digital piano ligger på 58g. Roland ligger på 51g. - og er dermed mere lik tyngden et akustisk piano har.

 

 

Litt smak og behag også. Jeg har prøvd mye, og det nærmeste jeg kommer mitt akustiske piano, har vært fra Yamaha.

En må prøve selv for å finne det rette for en selv. Ettersom jeg spiller stort sett på flygler og pianoer, så falt jeg for Yamaha både teknisk og lydmessig.

Lenke til kommentar

Når det gjelder lyden er jeg ganske enig, når det gjelder tyngde på tagentene så er jeg ikke enig, akustisk piano skal ligge på et sted mellom 48-52g trykk, Yamaha digital piano ligger på 58g. Roland ligger på 51g. - og er dermed mere lik tyngden et akustisk piano har.

 

 

Litt smak og behag også. Jeg har prøvd mye, og det nærmeste jeg kommer mitt akustiske piano, har vært fra Yamaha.

En må prøve selv for å finne det rette for en selv. Ettersom jeg spiller stort sett på flygler og pianoer, så falt jeg for Yamaha både teknisk og lydmessig.

 

...at tyngden på klaviaturet ikke er innenfor grensen til hva akustiske pianoer har er ikke smak og behag, men det er gode pianoer - for all del..

Merker at mange "små" nybegynnere ofte faller for Roland, da de synes Yamaha rett og slett er for tung å spille på. Men av de som kjøper dig.piano hos oss velger nok 90% Yamaha.

Lenke til kommentar

Det er nok litt banalt av meg å skrive om smak og behag, samt tyngde på tangenter.

Anslaget mellom tangent, hammer og streng på et piano, er unik. Det seg være svært gamle instrumenter som ofte har "lett" anslag til nyere og "tyngre" av diverse produsenter.

Forskjellen kan være stor, også når det gjelder pedalteknikken.

Et digitalt piano kan man ikke forvente det samme fra.

 

Yamaha som begynte sin drift på 1800-tallet med pianoer og pumpeorgler, synes jeg klarer å skape et godt anslag med sin graced hammer-teknikk, og det gjør veien fra ukevis øving på digitalt piano til et akustisk instrument, kortere :cool:

 

Blir litt off topic dette. Beklager...

Endret av pijano
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...