Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bytte av ventilkåpspackning på 1995 540 M60


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Limer inn problemet mitt fra autopower:

-------------

Svag punkt nr 3 heter läckande ventilkåpspackning, och upptäcks ofta i samband med byte av tändstift. Finns det olja kring hålet där stiften sitter så är det med stor sannolikhet ventilkåpspackningen som har börjat läcka.

-------------

 

Betyr dette av jeg må bytte toppdekselpakning? Er dette billig i fikse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du bør sette av noe lenger tid enn rublings anbefaler. Det er ganske trangt og knotete (avhengig av utstyr på bilen). Jeg sier ikke det er vanskelig, men vær forberedt på at det kan bli litt prakk å komme til noen bolter. Et par timer er vel nærmere realiteten.

 

Edit: Husk å rengjøre plugghullene!

Endret av Frank Stokke
Lenke til kommentar

Tror du bør sette av noe lenger tid enn rublings anbefaler. Det er ganske trangt og knotete (avhengig av utstyr på bilen). Jeg sier ikke det er vanskelig, men vær forberedt på at det kan bli litt prakk å komme til noen bolter. Et par timer er vel nærmere realiteten.

 

Edit: Husk å rengjøre plugghullene!

Jeg er som sagt ikke kjent med denne motoren, men på en kamerat sin e34 525 24v var det smokk, smakk, av. Regner med det er litt trangere med V8, men jeg ville aldri levert inn bilen eller kjøpt orginalpakning.

 

Mens vi er inne på rengjøring; gjør skikkelig rent der gamle pakningen har ligget før du tar på den nye. Skal ikke være noe olje der når du legger på den nye. Vær også litt forsiktig med dritt og slikt, da du faktisk åpner motoren når du skifter.

Stram heller ikke boltene for hardt. Ideelt sett burde du brukt moment, men det pleier å gå veldig fint. Husk at det er bedre å stramme litt for lite, og så etterstramme, enn å knekke en bolt ned i toppen ;)

Lenke til kommentar

Vel, på BMW skulle de har 6995 for hele jobben, hinsides!

Kjøper som sagt pakningene på GS, bilXtra e.l. og får hjelp av gode venner til å skifte:)

Hørt det er litt knot å skifte på V8'n ja men med litt erfaring på baken burde det ikke by på store problemer hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...