Gå til innhold

Ny Laptop - Maks Kr. 12 000


Anbefalte innlegg

Har veldig lyst til å gå for N61JA, men kan jo alltids vente en liten stund... Hva mener de andre? :dontgetit:

 

Ser ikke ut til at MS Office-lisens medfølger. Hvor mye koster dette?

 

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=574472

 

nesten identisk for tusenlappen mindre

 

beste kjøp til den prisen om du e fornøyd med 1366 x 768 i oppløsning

 

eg hadde kjøpt den glatt om man kunne legge til 1000kr og få 1680x1050 eller 1600x900

 

Eg er ute etter samme type pc som deg

 

 

ser at denne igjen har svakere prosessor, men ikke fryktelig mye værre. skal sjekke opp litt jeg, også kommer jeg tilbake på om det er verdt det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har veldig lyst til å gå for N61JA, men kan jo alltids vente en liten stund... Hva mener de andre? :dontgetit:

 

Ser ikke ut til at MS Office-lisens medfølger. Hvor mye koster dette?

 

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=574472

 

nesten identisk for tusenlappen mindre

 

beste kjøp til den prisen om du e fornøyd med 1366 x 768 i oppløsning

 

eg hadde kjøpt den glatt om man kunne legge til 1000kr og få 1680x1050 eller 1600x900

 

Eg er ute etter samme type pc som deg

Ser den har i3 i stedet for i5 også...

 

Edit: Her postes det for full guffe. :p

Endret av SaihtamG
Lenke til kommentar

Har veldig lyst til å gå for N61JA, men kan jo alltids vente en liten stund... Hva mener de andre? :dontgetit:

 

Ser ikke ut til at MS Office-lisens medfølger. Hvor mye koster dette?

 

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=574472

 

nesten identisk for tusenlappen mindre

 

beste kjøp til den prisen om du e fornøyd med 1366 x 768 i oppløsning

 

eg hadde kjøpt den glatt om man kunne legge til 1000kr og få 1680x1050 eller 1600x900

 

Eg er ute etter samme type pc som deg

 

 

ser at denne igjen har svakere prosessor, men ikke fryktelig mye værre. skal sjekke opp litt jeg, også kommer jeg tilbake på om det er verdt det.

 

i3 330: 2,16GHz

i5 430: 2.26 to 2.53 GHz

i5 450: 2.4 - 2.93 GHz

 

her er de 3 aktuelle prosessorene. den første er i den billigste modellen på tilbud på mpx. dette vil jeg tro blir en flaskehals, og ikke er et godt valg.

nr. 2 er en god del kraftigere som dere ser, denne finner vi i den på amentio

og nr 3 er i den til 9400. jeg tror nr 2 er bra nok, og at dette er det beste valget i forhold til de andre komponentene.

 

nr. 1 har ikke turbo boost, som de 2 andre har. dvs. de klokker seg opp når det trengs. en smart løsning.

Lenke til kommentar

Har veldig lyst til å gå for N61JA, men kan jo alltids vente en liten stund... Hva mener de andre? :dontgetit:

 

Ser ikke ut til at MS Office-lisens medfølger. Hvor mye koster dette?

 

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=574472

 

nesten identisk for tusenlappen mindre

 

beste kjøp til den prisen om du e fornøyd med 1366 x 768 i oppløsning

 

eg hadde kjøpt den glatt om man kunne legge til 1000kr og få 1680x1050 eller 1600x900

 

Eg er ute etter samme type pc som deg

Ser den har i3 i stedet for i5 også...

 

Edit: Her postes det for full guffe. :p

 

 

ja det er klart. har jeg en unskyldning til å utsette trappevasken, og oppgaveskrivinga.

 

har laga en isofil av office cd'n så kan sende den over til deg på msn eller noe når du får den nye maskina. hvis du ikke veit hvordan du bruker iso filer kan jeg sikkert hjelpe deg med det og. er null stress;)

Lenke til kommentar

Har veldig lyst til å gå for N61JA, men kan jo alltids vente en liten stund... Hva mener de andre? :dontgetit:

 

Ser ikke ut til at MS Office-lisens medfølger. Hvor mye koster dette?

 

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=574472

 

nesten identisk for tusenlappen mindre

 

beste kjøp til den prisen om du e fornøyd med 1366 x 768 i oppløsning

 

eg hadde kjøpt den glatt om man kunne legge til 1000kr og få 1680x1050 eller 1600x900

 

Eg er ute etter samme type pc som deg

 

 

ser at denne igjen har svakere prosessor, men ikke fryktelig mye værre. skal sjekke opp litt jeg, også kommer jeg tilbake på om det er verdt det.

 

i3 330: 2,16GHz

i5 430: 2.26 to 2.53 GHz

i5 450: 2.4 - 2.93 GHz

 

her er de 3 aktuelle prosessorene. den første er i den billigste modellen på tilbud på mpx. dette vil jeg tro blir en flaskehals, og ikke er et godt valg.

nr. 2 er en god del kraftigere som dere ser, denne finner vi i den på amentio

og nr 3 er i den til 9400. jeg tror nr 2 er bra nok, og at dette er det beste valget i forhold til de andre komponentene.

 

nr. 1 har ikke turbo boost, som de 2 andre har. dvs. de klokker seg opp når det trengs. en smart løsning.

 

 

Men er i5 430 virkelig verdt 1000kr mer enn i3 330?

 

legg begge til i denne listen og klikk restrict:

http://www.notebookcheck.net/Mobile-Processors-Benchmarklist.2436.0.html

 

ser ut som den er opp mot 20% raskere, men er det verdt 1000kr? 7000 er mykje billegare enn 8200

Lenke til kommentar

Er det ikke slik at den dyreste er den beste, altså? Hvordan er skjermkortet (Radeon HD 5730) på nr. 1?

 

joda, den dyreste er den beste, men den dyreste er også den dyreste. skjermkortet er det samme på alle 3, og yter likt. problemet med for svak prosessor er at den kanskej ikke klarer å prossesere informasjonen mellom den og skjermkortet fort nok, og derfor blir en liten brems. den billigste er nok fin den og den dyreste er jo såklart den mest heavye til videoredigering etc.

 

det jeg tenker på når jeg sier at nr. 2 er best er at det er kraftig nok til å ikke bremse, og ikke mye barskere enn nødvendig. er fint å få et balansert system, så man ikke sitter igjen med masse kraft man ikke får brukt til så mye.

 

blir lissom som å sette racerbil hjul på en boble ved å velge den dyre, eller å sette sykkelhjul på bobla ved å velge den billigste. for å sette det på spissen

Lenke til kommentar

Har veldig lyst til å gå for N61JA, men kan jo alltids vente en liten stund... Hva mener de andre? :dontgetit:

 

Ser ikke ut til at MS Office-lisens medfølger. Hvor mye koster dette?

 

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=574472

 

nesten identisk for tusenlappen mindre

 

beste kjøp til den prisen om du e fornøyd med 1366 x 768 i oppløsning

 

eg hadde kjøpt den glatt om man kunne legge til 1000kr og få 1680x1050 eller 1600x900

 

Eg er ute etter samme type pc som deg

 

 

ser at denne igjen har svakere prosessor, men ikke fryktelig mye værre. skal sjekke opp litt jeg, også kommer jeg tilbake på om det er verdt det.

 

i3 330: 2,16GHz

i5 430: 2.26 to 2.53 GHz

i5 450: 2.4 - 2.93 GHz

 

her er de 3 aktuelle prosessorene. den første er i den billigste modellen på tilbud på mpx. dette vil jeg tro blir en flaskehals, og ikke er et godt valg.

nr. 2 er en god del kraftigere som dere ser, denne finner vi i den på amentio

og nr 3 er i den til 9400. jeg tror nr 2 er bra nok, og at dette er det beste valget i forhold til de andre komponentene.

 

nr. 1 har ikke turbo boost, som de 2 andre har. dvs. de klokker seg opp når det trengs. en smart løsning.

 

 

Men er i5 430 virkelig verdt 1000kr mer enn i3 330?

 

legg begge til i denne listen og klikk restrict:

http://www.notebookcheck.net/Mobile-Processors-Benchmarklist.2436.0.html

 

ser ut som den er opp mot 20% raskere, men er det verdt 1000kr? 7000 er mykje billegare enn 8200

 

kommer helt ann på hva man skal bruke maskinen til. men jeg tror nok jeg hadde gått for i5-430'n. om den er verdt 1200 kr mer tror jeg nok ikke, men at den svake i3 vil dra ned helhetsintrykket av pc'n blir nok et faktum i tyngre oppgaver. i tilegg så er det vel sånn at ved lavere oppløsning heller flaskehalsen oftere mot prosessor enn grafikkkort.

Lenke til kommentar

Skjønner... Tok en titt på lista du linket til, hvor skjermkortet i den til Kr. 9490 på MPX var ganske langt opp i "Class 2".

 

Det går litt i surr for meg med alle spesifikasjonene... Det som i grunn holder meg tilbake med N61JA, er oppløsningen og skjermkort(?), samt at det er en "stund" siden den ble lansert - noe som kan bety at den holder på å bli utdatert(?).

Lenke til kommentar

Skjønner... Tok en titt på lista du linket til, hvor skjermkortet i den til Kr. 9490 på MPX var ganske langt opp i "Class 2".

 

Det går litt i surr for meg med alle spesifikasjonene... Det som i grunn holder meg tilbake med N61JA, er oppløsningen og skjermkort(?), samt at det er en "stund" siden den ble lansert - noe som kan bety at den holder på å bli utdatert(?).

 

 

alle 3 har akuratt det samme skjermkortet jo:P alle 3 er identiske med unntak av prosessor.

lanseringsdatoen på maskinen har ikke noe å si. innholdet er av siste generasjon, og du finner ikke nyere som blir mindre utdatert. du kan jo selvfølgelig gå for en dyrere maskin, med dyrere deler, men i denne prisklassen er nok dette et godt valg.

 

når det kommer til oppløsning er jeg enig. det er det som drar maskina litt ned, men finner ikke no godt alternativ til denne laptopen som skal opfylle alle de andre behova.

 

er vel kanskej en da, som dukker opp snart. den er veldig sprek, men koster mer

 

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/no/no/ho/WF25a/321957-321957-3329744-3995710-3995710-4075902.html

 

en finner forige generasjon ute nå. men den har 4830 skjermkort i stedet for 5830. pass på at maskina har 5830, så blir den ikke så fort utdatert. kan hende at den er ute og, jeg veit ikke sikkert

Endret av uracoin
Lenke til kommentar

Sammenlignet ikke skjermkortene mellom de tre, men mer generelt. ;)

 

Kan fortsatt gå opp litt i pris, men om det ikke finnes noe mer egnet, er det jo heller ingen vits?

 

følg linken over og ta en titt. har du råd er jo den kanon. er snart ute i butikkene og. generelt kraftigere enn asusen er deg og, med 4kjærnes prosessor, bedre skjermkort og full hd skjerm. at den er i aluminium er jo et stort bonus. tåler mer, ser bedre ut, og holder pcn kjøligere. den skal vist også ha et fancy strømspare modus som deaktiverer skjermkortet etc, så du kan sitte på forelesninger etc og ha god bateritid

Lenke til kommentar

Joda, men 14K blir litt mye igjen. Det jeg mente, var at det fortsatt er noen tusen igjen fra 9490 til 12K. :)

 

Hvordan er denne?

 

jepp. da blire asus da? synes du skal gå for kandidat 2 med mindre du skal gjøre mye videoredigeringsarbeid da, men du bestemmer jo selv;D

 

videre er jo den prisen de har satt hos hp bare en veiledende pris, og den kommer nok til å koste litt mindre noen steder. det som er fint med den er jo at det er ekstra ram slot in da, så du kan opgradere til 6gig ram selv ganske enkelt.

 

edit* så ikke linken. begyner å bli trøtt:P den bruker litt mer strøm, og har kanskje derfor også litt dåligere bateri, men bortsett fra det grelle lokket er den jo svinebra;D en real gamer pc, med kraftige komponenter. det løser jo ikke problemet med den lave oppløsninga da men.

Endret av uracoin
Lenke til kommentar

Dette er vel 17"-versjonen av den? Da bør jo 15"-versjonen bli billigere? :D

 

 

ikke umulig. den 17" har jo et heftigere grafikk-kort og så. men somregel er ikke priser logiske, og det kan fort være omvendt og. men den gaming asuses te 12k har vist strømsparefunksjon som envy har, så den har nok godt med bateritid i det moduset

 

"...n conjunction with a chipset from Nvidia with integrated graphics (e.g. 9400M), the GTS 360M supports Hybrid-SLI (HybridPower but no GeForceBoost). HybridPower is a technique to choose between the integrated and dedicated graphics core, if performance or battery runtime is needed. This works only in Windows Vista (and possibly Windows 7). Up to now the user has to use a tool to switch between the GPUs. Later Nvidia wants to switch automatically in the drivers..."

Lenke til kommentar

Da venter jeg en liten stund for å se prisen på HP'en (den vil vel også falle litt etter hvert). Det kommer sikkert flere interessante alternativer, men ser det dårlig ut, tror jeg at jeg går for Asus'en til Kr. 9490.

 

Takk for hjelpen så langt uracoin! God natt... :thumbup:

Lenke til kommentar

Da venter jeg en liten stund for å se prisen på HP'en (den vil vel også falle litt etter hvert). Det kommer sikkert flere interessante alternativer, men ser det dårlig ut, tror jeg at jeg går for Asus'en til Kr. 9490.

 

Takk for hjelpen så langt uracoin! God natt... :thumbup:

 

 

okei. håper du ble noe klokere;) nighty;D

Lenke til kommentar

Den HP'en var jo råå... Sitter og leser litt her, hvor den får krasse kritikker, dog... Er det forrige versjon det er snakk om?

 

ja, den ser ut til å få noen klager. men defekte modeller finner man jo hos alle leverandører. men hp er jo kjent for å være de aller verste da. trådene er også veldig nye, så tipper det er den nye modellen.

 

uansett synes jeg du skal ta en siste titt på denne før du bestemmer deg. har fått bra kritikk denne og, dog høye temperaturer og litt over gjennomsnittet støyende

 

http://www.datakjeden.no/PartDetail.aspx?q=p:2902941;c:36159

 

den yter bedre enn alle asusene vi har titta på, og har en fin pris.

i tilleg har den jo 1680 x 1050 skjerm da. perfekt for 15" etter min mening:)

Endret av uracoin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...