Gå til innhold

Anbefaling av ny tv fra 46-50" på rundt 10.000kr


Anbefalte innlegg

Skal endelig flytte hjemmefra og må da handle inn en flatskjerm :)

 

Størrelse:

Vil helst ligge på 46-50".

 

Prisklasse:

Rundt 10.000kr skal være greit, vil helst ikke gå så veldig mye over dette siden jeg har en god del møbler og lignende jeg må handle i tillegg.

 

Hva slags spesifikasjoner mener du tven bør ha?

Har egentlig ikke noe spesielle krav da jeg ikke er helt sikker på hva jeg trenger.

 

Hva slags kildesignal har du?

Det blir vell kabel-tv eller digital kabel-tv. Er ikke sikekr hvilken (eller forskjellen) men får det fra Lyse.

 

Hva annet enn tv skal du bruke den til?

Den blir nok for det meste brukt til spilling, data og film.

Skal du koble til pc?

Blir sikkert en god del surfing på nettet samt litt spilling.

 

Er ikke så veldig inne i hva som er bra/dårlig ved en tv-skjerm så håper dere kan hjelpe meg. Er det noe mer info dere ønsker er det bare å spørre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OK!

 

først, i valg av skjerm må du på en måte velge mellom to grunnleggende ting først. det er LCD eller Plasma? Fordi en plasma egener seg best til film og tv der det brukes naturlige farger. Mens det i spill og data bruk egner seg med en LCD siden spill har mye veldig lyse og kunstige farger. Når det gjelder data egner også LCD seg best her siden mesteparten av skjermen står i ro ofte og det er ikke bra for en plasma skjerm... dette kan føre til fastbrenning av bilde sier noen, men på nyere skjermer er det sjeldent det skjer eller er et problem.

 

Vis jeg skal anbefale en skjerm jeg tror kan passe for deg ville nok dette være et godt valg: panasonic viera "TX-P50S202" 50" Dette er en stor og god panasonic plasma skjerm, med gode tilkoplings muligheter. Da tenker jeg på HDMI (x3) siden det er det jeg tror du kommer til å bruke men den har også CI (common Interface), audio input (L, R) og 21 pin input!

 

Videre har den Full-HD oppløsning 1,920 x 1,080 (16:9), 2000000:1 i kontrast og 600Hz bildeoppdatering P/s

 

Konklusjon:

Dette er en god Tv til all underholdning selv om den egner seg bedre til film og tv-titting (da tenker jeg på Real-life programmer og ikke tegneserier) men den klarer seg generellt veldig godt i spill og tegneserier selv om noen typer spill grafikk som F.eks BC2 kan bli litt Blury eller grøtete. Den har gode tilkoplings muligheter og har (vis det er av interesse) vunnet mange priser for "mye skjerm for pengene" o.l

 

Prisen er på rundt 10.000 blank, noe som passer budsjettet ditt bra :)

 

for spessefikasjoner se øverste Link og nederste link for en pris guide av www.Kelko.com

 

http://www.panasonic.no/html/no_NO/Produkter/Viera+TV/Plasma+TV/TX-P50S20/specifications/3454641/index.html?trackInfo=true

 

http://shopping.kelkoo.no/ctl/do/search?siteSearchQuery=TX-P50S20&fromform=true

 

 

 

Hadde vært fint om du ga tilbakemelding om det er det du søker e.v.t gi meg mer info så jeg kan videre hjelpe deg på veien til et godt kjøp :)

 

- Thorbjørn

Endret av torbis93
Lenke til kommentar

Hei Thorbjørn!

 

Takker for kjempe bra svar :)

Den skjermen ser jo veldig bra ut da, ser jo ut til å ha alt jeg trenger. Blir skjermbildet veldig grøtete når jeg spiller? Jeg er ikke så veldig nøye på grafikken, er det sånt man virkelig legger merke til viss man ikke har en LCD-tv rett ved siden av som sammenligning? En kompis har en plasma skjerm men kan ikke si at jeg legger merke til noe blury bilde der.

 

Igjen, takker for svar.

 

- Joachim

Lenke til kommentar

altså kan jeg ha overdrevet litte grann, det er ikke sånn kjmpe stor forsjell lenger men du kan på noen spill få grafikk som er litt blury. Men 600 Hz sørger for veldig go flyt i spillene og siden kontrasten er såpass bra på de nye neoPDP vil dette neppe bli noe du merker med mindre du ser nøye etter det i spill.

 

Som sagt har det mye med farger og Svart/ hvitt kontraster i spillenes grafikk som avgjør hvor bra tv-en egner seg til spillet. Men generelt er LCD litt bedre :)

 

Uten en LCD tv rett ved siden av vil du neppe klare å ense noen forskjell. Det eneste spillet jeg har hatt litt problemer med blury'het på min (ganske gamle) panasonic skjerm er BC2. her blir cutscenene ganske blury, men med den høye bilde oppdateringa(600 Hz, som forøvrig er 6 x mer enn min 100 Hz) og kontrasten tviler jeg på at dette blir noe problem for deg :)

 

Dessuten kan du tenke det at plasmaen er økonomisk fordi en LCD på samme nivå ville kostet deg atskillig mer så sånn sett blir dette omnetrent det beste spilltv'en du kan få til den prisen ;)

Lenke til kommentar

Nei den er kansje ikke helt optimal til spilling men jeg kan garantere deg at du får en fet film opplevelse! spessielt med en bluray og en reality film (ekte mennesker ;) )

 

ja dette er en bra tv garanterer jeg deg! Jeg håper du blir fornøyd å synes du har gjort et godt kjøp :D

 

- Thorbjørn

Endret av torbis93
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...