Gå til innhold

Overclocke en Intel i7 930


Anbefalte innlegg

Hei! Har søkt rundt uten resultater av hva jeg skal fram til.

 

Har en i7-940 som jeg har clocka til 3,8 Ghz uten å justere volt. Har kun justert på frekvensen, den ligger nå på 175 Virker som det er grensa før jeg får blåskjerm.

Hvordan skal jeg ta det fra her?

 

Har et Asus Rampage II Extreme hovedkort og en Noctua D-14 cpu-kjøler

 

Er helt ny på dette å har kun fått hjelp av en kamerat til å nå disse verdiene.

 

Mvh Xenom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan skal jeg ta det fra her?

 

http://lmgtfy.com/?q=i7+cpu+overclocking+guide

 

Neste gang må du prøve å søke et annet sted enn facebook... :-)

Kort oppsummering siden du sikkert ikke har tålmodighet til å lese om det: skru ned minnemultiplier/uncore et hakk, skru av spread spectrum, og jekke opp spenningen på cpu'en litt. Men hvis skal høyere enn rundt 4Ghz så ville jeg ha satt av tid til å lese en guide eller to...

Lenke til kommentar

for et unødvendig svar Bols...

 

Hvilken del var unødvendig? Den delen hvor jeg påpeker at det finnes VELDIG mange guider som ikke er spesielt vanskelig å finne, eller den delen hvor jeg nevner noen av de tingene han sannsynligvis bør gjøre.

Det var i alle fall veldig mye mer nødvendig enn svaret ditt, som jeg ikke kan se har gitt verdi til noen...aller minst til trådstarter.

Endret av Bols
Lenke til kommentar

for et unødvendig svar Bols...

 

Hvilken del var unødvendig? Den delen hvor jeg påpeker at det finnes VELDIG mange guider som ikke er spesielt vanskelig å finne, eller den delen hvor jeg nevner noen av de tingene han sannsynligvis bør gjøre.

Det var i alle fall veldig mye mer nødvendig enn svaret ditt, som jeg ikke kan se har gitt verdi til noen...aller minst til trådstarter.

 

heyhey! slutt med en tåpelig diskusjon som heller kan tas over brev. Har skjekka google etc, facebook finner man jo ikke en dritt på ;)

Duran ga meg en genial link så takk for den!

Kunne jo heller sendt meg den en å hakke på meg for at jeg ikke kan noenting! :)

Lenke til kommentar

 

 

heyhey! slutt med en tåpelig diskusjon som heller kan tas over brev. Har skjekka google etc, facebook finner man jo ikke en dritt på ;)

Duran ga meg en genial link så takk for den!

Kunne jo heller sendt meg den en å hakke på meg for at jeg ikke kan noenting! :)

 

Jeg sendte deg jo den. Se treff nummer fire på lmgtfy-linken :-)

Dessuten er det ikke ment som hakking. Se på det som verbalt buksevann i stedet... :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...