Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hvordan er Forkurs til ingenør

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt å ta forkurs på HiST til neste år.

Men lurer litt hvordan dette er bygd opp. Hvordan er det med eksamen ogl

Har lest det er mappevurdering i alle fag, vil dette utgjøre store deler av karakter?

Er det mye framføringer? gruppearbeid?

Om du har noe erfaring fra forkurs kom gjerne med det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner med at du skal gå 1 år da "allmenn påbygg" og ikke kun matte og fysikk som hist også holder jan-mai 2011.

Isåfall kan jeg ikke hjelpe da jeg har kun gått sistnevnte.

Skrevet

ja skal gå fullt forkurs, har tidligere tatt allmenne fagene. Men har ikke så gode karakterer der, så tar heller opp alt og kommer inn på forkurskvoten.

Skrevet

Forkurs her i Bergen når jeg begynte var i allefall et intensivt realfag kurs fra januar til juni med 2mx, 3mx og 2fy,3fy. Mappevurdering pleier å telle 40% av karakteren, men det kan sikkert variere. Var ingen framføreinger på forkurset her.

Skrevet

Jeg har også tenkt å starte på forkurs på HIST til høsten, men jeg ska kun ta realfagene (R1, R2 og FY1) over et helt år. Hørte at forkurset som går fra Januar til Juni, er veldig hardt og hadde meget høy strykprosent. Hørte at det var opp mot 75% som strøyk. Derfor velger jeg å ta det over et helt år.

Hvordan synes dere to som hadde gått halvår forkurs at det var?

Skrevet

Halvt forkurs er ikke vanskelig, siden man har bare 2 fag.

Det er en øving pr fag pr uke , må levere 8 av 12 i begge fag.

Fysikk har 5 lab som man må ta.

Send meg pm så kan jeg sende deg eksamen så du kan se "nivået"

Skrevet

Ser egentlig messt mørkt på å ta opp de gamle fagene jeg allerede har tatt på generell studiekompetanse. Men trenger høyere karakterer, så da blir det triste norsktimer i et år til :p

Syns det er veldig godt å vite det er mange innleveringer, dette gjør jo man gjør skolearbeid hele året framover å ta siste liten lesing 1 uke før eksamen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...