Iriver Skrevet 30. mai 2010 Skrevet 30. mai 2010 (endret) Hei! Skolen min arrangerer noe de kaller muntlig prøveeksamen. De er kanskje ikke alene om dette? Ikke vet jeg.. Uansett - jeg kom opp i matte. Temaet er "klassetur", og jeg skal presentere en klassetur. Jeg valgte London. På arket står det noen tips til hva jeg bør ha med: - Planlegging- Reise - Aktiviteter - Kostnader - Romfordeling - Bespisning - Statistikk - Sannsynlighet - Prosent - Funksjoner - Likninger - Geometri - Måleenheter - Målestokk - Budsjett / regnskap Hittil har jeg gjort dette: - Budsjett for buss, fly hotell, mat, undergrunn osv - Prosent elever som blir med - Ligning (Thomas har dobbelt så mye som Linnea, osv osv -) - Omregning av valuta. - Rabatt i prosent - Gjennomsnittshastighet på bussen og flyet - Hjulene på bussen har gått * mange ganger rundt - Miniatyrfigur av Big ben (målestokk) - Inngangspris + pris per attraksjon i tivoli med graf. X = 15y + 50 (x = pris, y = antall attraksjoner) - Lykkehjulet i Tivoliet (sannsynlighetsberegning) Noen som har noen flere momenter jeg kan ta med? Er ikke så god i matte.. Noen tips om forskjellige situasjoner jeg kan bruke forskjellige greier i matematikk? Har veiledning i morgen. Takkkkker for hjelp Endret 30. mai 2010 av Iriver
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå