Gå til innhold

Ekstrapoeng til høyere utdanning


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Fullførte førstegangstjenesten i august i fjor og begynte så på høyskole, hvor jeg bestod tre ut av fire eksamener før jul, fant ut at det ikke var noe for meg og droppa ut. Har i år fylt 21, og har søkt på andre studier.

 

Det jeg lurer på er disse greiene med ekstrapoeng. Så vidt jeg forstår får man to ekstrapoeng fom. det året man fyller 20, så får jeg da to eller fire ekstrapoeng for studiene jeg søkte på i år? Må jeg sende noe dokumentasjon til saksbehandler for å få disse poengene, eller får jeg de automatisk?

 

Og kan jeg få poeng både for de eksamene jeg bestod nå før jul og militærtjeneste, eller enten eller? Og er det noe problem om jeg ettersender attestert kopi av tjenestebevis til saksbehandler (da fristen for innsending av omslagsark var 12. mai)?

 

Takker for svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg foreslår at du tar en kikk på SO - Tilleggspoeng

 

Alders poeng blir beregnet utifra det året du fyller 20. 2 per år.

Utdannings-, militær- og folkehøgskolepoeng er en enten eller poeng. Man kan bare få poeng for en av disse. Du får altså bare 2 poeng hvis du har fullført 60 studiepoeng ved Uni. eller Høgskole ELLER et års bestått folkehøgskole ELLER et førstegangstjeneste i millitutten.

 

Moa vil du alikavell få to utdanningspoeng, fra militæret hvis du ikke har fullført høgskoleutdanningen på 60 studiepoeng.

 

Disse poengene er noe de (SO/Saksbehandler) regner ut selv, sammen med alt annet (karakterer fra vgs, alder, realfagspoeng etc). Men husk at de må ha et grunnlag for å kunne beregne ut dette...altså at de har nødvendig dokumentasjon fra deg.

 

Vet ikke hvordan det er med ettersending av slike saker så lenge etter fristen, men du burde jo prøve, evt ringe inn til SO å høre litt med de. Ettersendingsslippen som følger med skal vel kun brukes til utdanning du allerede er i og som vil bli fullført dette året.

 

Håper det hjalp litt =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...