Gå til innhold

stillegående kompatibelt nvidia kort for linux


Anbefalte innlegg

Halloen :)

 

Jeg er litt lei av å alltid slite med grafikk kortet mitt og linux. Det har egentlig aldri fungert skikkelig.

så.. er det noen av dere som sitter med, eller vet om et Nvidia kort som hamle opp med mitt fabrikk-overklokkede Asus 4850 ATI kort, men som er like stillegående? Kortet ble gjort om av ASUS ved at de satte på en mye større vifte enn original kortet ATI 4850, dermed reduserte man støynivået drastiskt.

 

Specs:

 

ASUS 1GB RADEON HD 4850 Top PCI-E 2.0 Retail EAH4850 TOP/HTDI/1GB/A

 

Memory Type: DDR3

Memory Interface: 256-bit

Memory Clock Speed: 2100MHz (1050MHz DDR3)

 

Graphics Processor: ATI Radeon HD 4850

RAMDAC Clock Speed: 400MHz

 

HDCP compliant

 

Max Resolution (external): 2560x1600

DirectX Support: 10.1

Chipset: ATI Radeon HD 4850

Connectors: 2 x DVI-I , S-Video (HDTV)

Video Memory: 1GB

 

Kortet takler bluray, og de aller nyeste spillene på markedet idag, via windows.

Hovedpoenget mitt er stillhet. For maskinen står i stua hjemme. Og har nvidia kortet rene HDMI porter, så er det heller ikke å forakte :)

Bilde av EAH TOP 4850:

 

asus eah top 4850

Endret av Neonlight
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mja, de alleralleralleralleralleraller fleste kortene til nvidia fungerer helt utmerket i GNU/Linux med den proprietære driveren. Er absolutt ikke oppdatert på nvidias kort, men det er egentlig bare å kjøpe det som gjør det bra i tester. Har selv et 9600GT som gjør jobben svært tilfredsstillende (vifteløst), trekker HD og gir spillbar framerate i de spillene jeg spiller. Det er dog et svært gammelt kort i dag, så det meste annet er nok veldig mye bedre. Den eneste ulempen med nvidias kort er vel at de ikke støtter OpenGL4 bortsett fra Fermi-serien, og de koster flesk. Men skal det hovedsaklig brukes til HD-materiell og enkel spilling gjør jo ikke det noe uansett :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...