Gå til innhold

Hjelp til hvilket AMD3 HK jeg skal kjøpe


joey92

Anbefalte innlegg

Hei!

Tengte det var på tide å oppgradere PCen igjen(hovedkort, cpu og ram), og jeg har bestemt meg for at jeg skal gå for AMD3 plattformen med en AMD Phenom II X4 955 som prossesor. (Intels nye plattformer blir litt for dyrt). Men jeg lurer litt på hvilket HK jeg skal velge. Er en student med ikke altfor mye penger og vil gjerne ha mest mulig ytelse for pengene.

 

Jeg vil gjerne at det skal være framtidsrettet med muligheter for crossfire og litt overklokking.

 

Jeg har lurt litt på disse tre modellene:

Asus Crosshair III Formula

Asus M4A79T Deluxe

Asus M4A89GTD

 

Om noen som kan anbefale et av disse eller et annet hadde jeg vært takknemlig! Eventuelt fordeler/ulemper med de forskjellige. :)

Endret av joey92
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for kjapt svar Svenni.

 

Men trenger jeg virkelig det kortet fra Asus? Står jo at det er den nye toppmodellen til Asus. Hva er i såfall fordelen med det? Kan jeg ikke gå for et kort til 500 kr mindre som også kan kjøre crossfire i fremtiden og også være et bra kort for overklokking?

 

Ser at kortet fra Gigabyte har innebygd grafikkløsning. Jeg skal jo selfølgelig ha et annet grafikkort en det innebygde, men går det noe ut over ytelsen når man har en innebygd grafikkløsning men ikke bruker det?

Lenke til kommentar

ASRock 890GX Extreme3 har fått gode anmeldelser og er billigere enn de andre kortene.

 

Takk for kjapt svar Svenni.

 

Men trenger jeg virkelig det kortet fra Asus? Står jo at det er den nye toppmodellen til Asus. Hva er i såfall fordelen med det? Kan jeg ikke gå for et kort til 500 kr mindre som også kan kjøre crossfire i fremtiden og også være et bra kort for overklokking?

 

Ser at kortet fra Gigabyte har innebygd grafikkløsning. Jeg skal jo selfølgelig ha et annet grafikkort en det innebygde, men går det noe ut over ytelsen når man har en innebygd grafikkløsning men ikke bruker det?

Du kan enten slå av det integrerte grafikkortet eller bruke det til å drive en eller to ekstra skjermer. Det har ingen negativ innvirkning på ytelsen.

Lenke til kommentar

Synes det er noe herk at spesifikasjonslistene ikke oppgir hvor mange PCI x16-porter man kan bruke samtidig. At ASRock 890GX Extreme3 har "3 x PCI Express 2.0 x16" er ganske meningsløs informasjon når man vet at hvis man forsøker å kjøre crossfire blir en av disse throttlet ned! :thumbdown:

 

Uansett: jeg skal også kjøpe AM3-platform snart. Jeg tenkte først på å kjøpe et 790FX eller 890FX-kort for å kunne kjøre crossfire i full båndbredde. Jeg tror jeg ombestemmer meg og kjøper et billigere kort nå. Satser på at mangelen på to x16-porter ikke blir noen reell begrensning på noen år! :) Og innen den tid er det sikkert tid for en ny maskin uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...