Gå til innhold

Radeon HD 5850 VS Radeon HD 5870


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

hei har tenkt å kjøpe ny pc: https://prisguiden.no/profil/lister/115059

hva er best av Radeon 5850 og 5870, i dette oppsettet? :hmm:

har lyst på 5870 men skjermkort utdateres jo på kort tid, så da tenker jeg kanskje at jeg skal spare de pengene :S

HELP ME :cry:

En klokk mann sa det beste er alltid best :) (hehe).

Pr. dags dato er 5850 nok til og dra de aller aller fleste spill på full HD oppløsning, men mange foretrekker likevel og gå for 5870 pga at datamaskinen får litt mer futt, og greier og kjøre spillene på litt mer enn hva som er grensen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jeg vurderer selv å gå for 5870, men vil vente og se hva nvidias 470 har å by på ved neste driveroppdatering. Eller vente med nytt skjermkort til vinteren. Nå er det sommer og fint vær ute, og jeg vil gjerne bruke pengene på litt uteaktiviterer :p

Sant så sant, 5870 er jo en halv syden tur til et veldig ok hotell inkludert fly til f.eks. kreta ^^ !

Lenke til kommentar

hei har tenkt å kjøpe ny pc: https://prisguiden.no/profil/lister/115059

hva er best av Radeon 5850 og 5870, i dette oppsettet? :hmm:

har lyst på 5870 men skjermkort utdateres jo på kort tid, så da tenker jeg kanskje at jeg skal spare de pengene :S

HELP ME :cry:

HD5870 er vel ca 15-20% sterkere enn HD5850 (ved høye oppløsninger). Om dette er verdt prisforskjellen blir opp til deg å bestemme! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

5850 -> Budsjett gaming

5870 -> High-end gaming

 

Verre er det ikkje.

Når neste generasjon lanserast vil naturleg nok både 5870 og 5850 bli utdatert, så forskjellen er i bunn og grunn ein konstant ytelsesforskjell.

Så det "lureste" ville vært å kjøpe en 5850 og ha de ekstra kronene til et neste generasjons kort? :hmm:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...