Gå til innhold

Nav fornekter seg ikke!


Anbefalte innlegg

Hei,

Nå har jeg fått nok av hele nav! Hvordan i helsike kan de plutselig bare sette ned satsene uten å sende meg noen som helst forklaring?

Her sitter jeg da,og venter taålmodig som jeg er. Ja,ja, de har vel bare gjort en feil igjen da tenkte jeg.

 

Ringte opp og fikk bekreftet at joda det var feil,pengene er underveis de. Syntes det tok litt vel lange tid og ringte opp igjen i dag.

Nei det er nok gjort en feil sa damen,dagsatsen har blitt satt ned med 230kr!

Vi har jo sendt deg brev om det da,datert 18 mai! Hallo,jeg ringte dem den 10mai!

 

Så hva gjør jeg nå da? Skjønner de ikke at de skalter og valter med folks liv? Så nå blir det å krype til huseier med lua i hånda å spørre om jeg kan få delt opp husleia.

 

Flott,takk for enda en ting jeg fikk å bekymre meg om.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten at jeg kjenner din historie, så har du allikevel min fulle sympati.

 

NAV, er en gedigen fiasko.

 

Det ble forsøkt ett lignende opplegg som det NAV vi kjenner i dag på begynnelsen av 70-tallet.

Dette ble skrinlagt etterhvert.

 

Nå er ikke alle ansatte hos NAV umulige ( selv om det ser slik ut til tider ), men de har dårlig ledelse både lokalt og sentralt.

Lenke til kommentar

Uten at jeg kjenner din historie, så har du allikevel min fulle sympati.

 

NAV, er en gedigen fiasko.

 

Det ble forsøkt ett lignende opplegg som det NAV vi kjenner i dag på begynnelsen av 70-tallet.

Dette ble skrinlagt etterhvert.

 

Nå er ikke alle ansatte hos NAV umulige ( selv om det ser slik ut til tider ), men de har dårlig ledelse både lokalt og sentralt.

 

 

Kjip historie! Møtet med "staten" kan ofte være provoserende, og jeg gir deg og sympati.

 

Når dette er sagt må jeg bare få tilføye at forskning fra Universitetet i Bergen viser at brukerne av NAV stort sett er fornøyde med mottagelsen og behandlingen av sakene sine. At NAV er en fiasko må derfor sies å være en overdrivelse. At media fremstiller det som en fiasko hjelper ikke akkurat de akademiske miljøene rundtomkring med å få frem budskapet om at deres funn tyder på at folk stort sett er fornøyde.

 

Ikke meninga å være nedlatende. Vil bare gi innlegget ditt litt motbør.

Lenke til kommentar

NAV er en gedigen fiasko. Arbeidsledige som ønsker å komme tilbake til arbeid blir holdt nede, og utenfor arbeidslivet. De blir på toppen av det hele straffet, og kastet fram og tilbake i systemet. Hele det tunge maskineriet til NAV skulle vært avskaffet og erstattet med et borgerlønns-system, så kunne hele haugen med NAV-ansatte fått omskolering til mer nyttige yrker og bidratt til samfunnsøkonomien. Win-win.

Lenke til kommentar

Kjip historie! Møtet med "staten" kan ofte være provoserende, og jeg gir deg og sympati.

 

Når dette er sagt må jeg bare få tilføye at forskning fra Universitetet i Bergen viser at brukerne av NAV stort sett er fornøyde med mottagelsen og behandlingen av sakene sine. At NAV er en fiasko må derfor sies å være en overdrivelse. At media fremstiller det som en fiasko hjelper ikke akkurat de akademiske miljøene rundtomkring med å få frem budskapet om at deres funn tyder på at folk stort sett er fornøyde.

 

Ikke meninga å være nedlatende. Vil bare gi innlegget ditt litt motbør.

 

Hvilken undersøkelse snakker du om? Denne, fra nettopp Universitetet i Bergen, viser det motsatte: http://www.nettavisen.no/nyheter/article2744020.ece

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...