Gå til innhold

Fiske i mjøsa til uka, tips?


Anbefalte innlegg

Hej :)

Ja, skal da første for første gang i mjøsa for i år. Noen tips? har fisket litt, og kan litt, men tips til sluker etc. hadde vært fint :)

Sikkert noen som vet hva som funker med tanke på at det er vår, ikke så varmt i vannet osv.

Dere kan gjerne nevne sluker, spinnenere, wobblere og fluer :)

Skal også opp i Trysil helgen etter denne, mest flue og også noe spinner/sluk, noen tips? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okei, ingen tips, menmen.. I dag var jeg da ute å fisket, jeg og en kompis, vi var i Åkersvika(?) på Hamar. Fikk INGEN fisk :( Fisket med små sluker og spinnere, den klassiske fra sølvkroken tror jeg, bronse med rødt og grønn (sluk), Søvkroken-Favoritten, en svart med røde prikker (spinner) Meps(?) nesten lik den forrige, bronse med svarte prikker. Prøvde flueoppset med dupp, vi menn flua, grå caddis og en maurimitasjon, prøvde også en wobbler i grønnfarger... Noen som har noen tips til å få fisk? skjønner ikke hva vi gjorde galt, fisken vaket hele tia, mye småfisk da men... fisken var oppe å ''snuste'' på fluene, irriterende at de ikek biter!

Lenke til kommentar

Noen av disse kan jeg anbefale. Wobblerne kan godt være litt mindre!

 

Du vil helst få åbbor langs land i mjøsa med noe av det som er på bildet. Ørret kan du glemme, er veldig sjeldent å få langs land i mjøsa, iallefall på hamar - siden Dessuten er minstemålet på ørreten 50 Cm lang :D. Harr finnes ikke i mjøsa. Ikke se bort i fra at du kan få en gjedde på kroken! masse gjedde i åkersvika :thumbup:

 

bit6yh.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...