Gå til innhold

NTNU Datateknikk - kreves det programmeringserfaring?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Datateknikk studiet på NTNU virker fristende, da det gir et veldig bredt grunnlag og forståelse. Men hvordan er "kravene" for programmeringskunnskaper? Er det forventet at man skal kunne mye? Jeg har foreløpig ingen erfaring, men har den siste tiden fått en økt interesse for programmering.

 

Vil man etter et endt datateknikkstudie være egnet for programmeringsjobber hvis man i tillegg til studiene gjør en innsats selv, og programmerer mye gjennom studietiden? Jeg har ikke noen særlig innsikt i hvor omfattende læringsprosessen er innenfor programmering. Men vil jeg kunne klare å lage "gode" (vet at det er en upresis beskrivelse) programmer hvis jeg iløpet av 5 år jobber hardt og målrettet med programmering? :)

Endret av HowCome
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men hvordan er "kravene" for programmeringskunnskaper? Er det forventet at man skal kunne mye?

 

Nei, ingen krav til forkunnskaper i programmering. Bare interesse og innsatsvilje under studiene.

 

Vil man etter et endt datateknikkstudie være egnet for programmeringsjobber hvis man i tillegg til studiene gjør en innsats selv, og programmerer mye gjennom studietiden?

 

Ja, studiet gir et godt grunnlag for å begynne i programmeringsjobber. Spesielt hvis du velger systemutvikling som spesialisering. Har du gode resultater fra dette studiet får du deg lett gode programmeringsjobber.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...